ďťż
Tanit diary Sklep czarodzieja w Aulos tez zawiesza Radeony szukam savegame - po misji z twierdzą czarodzieja Brak nauczonych czarów po odpoczynku. MotB NN2 Charakter Editor-dodawanie czarów Erestor Mal'lasse [Czarodziej] Blokada czarów na lokacji startowej Bug w menu szybkiego czarowania Nie wiem jak reszta ale ja coś czarno widzę jutrzejsze koło Ogłoszenie Szarych Czarodziejów Czarownik w Sieci i w Singlu |
Tanit diaryCzarodziej, czarownik, czarnoksiężnikDawno dawno temu, w zamierzchłych czasach AD&D był tylko jeden dobry mag. W Neverwinter Nights 2 mamy zaś do czynienia z trzema klasami, które rozpoczynają się od tej sylaby, co może sprawić, że dla początkujących graczy, różnice między nimi mogą być czarną magią. Otóż, zacznijmy może od przedstawienia poszczególnych klas. Oto czarodziej (ang. wizard), czyli dobrze nam znany od wielu lat mag. W dodatku inteligent, bo aby poznać tajniki magii wertuje księgi, a dodatkowe zaklęcia poznaje poprzez ich uważne studiowanie lub też zdobycie zwojów z nowymi zaklęciami, drogą kupna lub też walki. Ten adept magii wtajemniczeń poprzez gruntowne studia nad nią poznaje często jej tajemnice - jak kontrolować magię, obywać się bez głosu, czy też gestów, czy też tworzyć magiczne przedmioty. Jego zdolności opierają się na inteligencji, która pozwala mu przyswajać sobie nowe zaklęcia. Im bardziej inteligentny stanie się mag, tym potężniejszymi mocami rozporządza - jest w stanie zdobywać zaklęcia coraz wyższych kręgów, czy też zapamiętać większą ich liczbę w ciągu dnia. W przeciwieństwie do czarownika, czarodziej musi bowiem wcześniej przygotować swoje odpoczęcia na dany dzien spośród mu dostępnych. Musi wręcz przewidywać wydarzenia - jeśli nie przewidzi, że będzie mu potrzebne zaklęcie "rozproszenia magii", albo "odesłania", może jedynie pluć sobie w brodę, że nie przygotował ich przed odpoczynkiem. Czarodziej może też się specjalizować w jednej z ośmiu szkół magii. W zamian za mistrzostwo w szkole nekromancji, czy transmutacji, nie ma dostępu (nawet do używania zwojów) ze szkół magii, które wybrał jako zakazane. Czarownik (ang. sorcerer, w polskim tłumaczeniu papierowego D&D - zaklinacz) używa magii wtajemniczeń w zupełnie inny sposób. Poprzez własną intuicję i siłę woli opanowują moce, które nie są dostępne zwykłym śmiertelnikom. Niektórzy z nich mówią, że ich zdolności magiczne pochodzą od smoczych przodków, ale trudno dociec, ile w tych twierdzeniach jest prawdy, wszak czarownicy pojawiają się także w rodzinach, w których nikt przed nimi nie zajmował się czarami. Wraz ze wzrostem doświadczenia, poznają coraz sobie lepiej swoje talenty i stają się coraz potężniejsi. Chociaż liczba zaklęć, które są w stanie sobie przyswoić jest ograniczona, to w przeciwieństwie do czarodziejów, mogą zaklęć używać wymiennie. Gdy czarodziej przygotuje "rozproszanie magii", zamiast "ognistej kuli" nic nie może z tym faktem zrobić, dla czarownika, jeśli zna oba ta zaklęcia, to nic trudnego. Rekompensuje on sobie tę niewielką liczbę zaklęć, możliwością rzucania ich wielokrotnie bez przygotowania w ciągu dnia. Częstotliwość ich rzucania jest ograniczona jedynie przez wartość jego charyzmy. Oprócz różnic czarodziej i czarownik mają cechy wspólne - korzystają w D&D ze wspólnej listy zaklęć, potrafią przyzwać chowańca i używają tej samej magii wtajemniczeń. A gdy wyczerpie się ich "zestaw zaklęć" na dany dzień, muszą odpocząć. Czarnoksiężnik (ang. warlock) jest kimś, a może czymś innym. Chaotyczny lub zły, posiadający niesamowite moce, pochodzące od "dziwnych" przodków lub od biesów i demonów, z którymi paktował, swoją siłę opiera na woli. Siła ta jednak nie ma nic ze Splotem i sposobem, w jaki z niego, jak i z magii wtajemniczeń, korzystają czarodzieje i czarownicy. Wojowniczy i niepokorni są zdolni nie tylko do wykorzystania swego mrocznego dziedzictwa, ale i do walki wręcz. Mroczne dziedzictwo. Niesamowite Uderzenie pozwala im porazić wrogów wyładowaniami magicznej energii, które wraz z wzrostem doświadczenia mogą kształtować, zmieniając ich obszar oddziaływania, zasięg i cel. Niesamowite Esencje pozwalają im dodawać efekty do swoich ciosów, z pewnością nie sądziliście, że czarnoksiężnicy znają pojęcie fair play? Inwokacje natomiast przypominają do pewnego stopnia zaklęcia. Niewielka ich liczba jest jednak z całą pewnością wynagrodzona przez możliwość używania ich bez ograniczeń w ciągu dnia. Nie wspominając już o redukcji obrażeń, odporności na żywioły, regeneracji. Za czarnoksiężnikami z pewnością się kryją moce piekielne. Z drugiej strony ponieważ nie posiada on zdolności stricte magicznych, to klasy prestiżowe takie jak mistyczny łucznik, czy uczeń czerwonego smoka pozostają dlań niedostępne. |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! Tanit diary Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||