Tanit diary QUEST 800X Propozycje na dzień 05.07.2006 Ciekawy pomysł pieszej nawigacji Straszne rzeczy si? dziej? jak cz?owiek trzyma aparat w r?ku Sanok - Ochronka SS NMP NP. im. Bł. E. Bojanowskiego - ul. J Podsumowanie VI kolejki Ligi Wiosennej Typy Tomi21 [Sprzedam] DNB (min. Silent Witness, Break), UPDATE!! Potworki okiem graczy Best Poker |
Tanit diaryHandouty - Przydatne rekwizyty czy zbêdne gad¿ety.Oczywi¶cie, ¿e przydatne i to bardzo, rekwizyty! (zak³adam, ¿e nie mówimy o ekstremalnych przyk³adach nieprzemy¶lanych decyzji zarówno MG jak i Graczy) Niestety jest to ju¿ nieco (taa… ‘nieco’) zanikaj±cy sposób na wzbogacanie sesji. Ale tu nie o tym… Na pocz±tku podzielmy handouty na te w³a¶ciwe i na to co mo¿na podci±gn±æ pod t± kategoriê, a co stanowi ju¿ raczej dzia³ rekwizytów i scenografii. Te w³a¶ciwe to, wed³ug znaczenia definicyjnego, materia³y do wrêczania Graczom (mog± byæ równie¿ wrêczane Mi-Gom, czemu nie...?). Sk³adaj± siê na nie przeró¿ne mapy, listy, symbole i innen takien przedmioten. Do ich wykonania MG musi po¶wiêciæ mniej lub wiêcej czasu oraz dóbr materialnych. S± one przygotowywane na konkretne sesje, do konkretnych scenariuszy. We w³a¶ciwym momencie Mi-G wrêcza je odpowiedniemu BG/Graczowi lub te¿ ca³ej dru¿ynie… Niby nic takiego ale: - Po pierwsze Primo – Niektóre z tych przedmiotów wymagaj± naprawdê du¿ego nak³adu pracy i niez³ej gimnastyki przy za³atwianiu odpowiedniego materia³u. - Po drugie Primo – Efekt, bez wzglêdu na to, jak du¿o siê nad tym namêczyli¶my, JEST. Handouty wzbogacaj± rozgrywkê. Sprawiaj±, ¿e to co nas spotyka w trakcie scenariusza, staje siê bardziej realne, bardziej namacalne. Je¶li damy Graczom do rêki mapê jakiego¶ miejsca lub jeszcze lepiej, zaszyfrowan± wiadomo¶æ… Niech pomêcz± siê nad tym osobi¶cie, nie za po¶rednictwem statystyk i ko¶ci. Niektórzy MG opanowali sztukê wytwarzania Handoutów wrêcz doskonale. Jedna z Mistrzyñ, o której wspomina³em przy innej okazji, wykona³a dla swojej dru¿yny na pewn± sesjê ca³y zestaw. Tak siê z³o¿y³o, ¿e napatoczy³em siê we w³a¶ciwym momencie i wyst±pi³em jako krytyk i recenzent w jednym, tu¿ po ich wykonaniu. Moj± uwagê szczególnie zwróci³a ma³a kartka papieru, na której zosta³a wypisana wiadomo¶æ dla Graczy. Mia³ byæ to numer jakiego¶ budynku (w domy¶le adres) wypisany krwi± przez konaj±cego BNa. Na pierwszy rzut oka by³em pewien co do w³a¶ciwego sposobu odczytania owego numeru, jednak tylko na pierwszy. Jako i¿ by³o to wymazane przez cz³owieka umieraj±cego, który lekce sobie wa¿y³ zasady kaligrafii, cyfry by³y do¶æ wyko¶lawione. I problem! Po pó³godzinie wgapiania siê w ten numer, mia³em co najmniej kilka w³a¶ciwych rozwi±zañ. Dodaæ do tego trzeba równie¿, ¿e wygl±da³o to bardzo realistycznie (ba³em siê zapytaæ czym zosta³o to wymalowane… muchy zaczê³y siê zlatywaæ). Niby ma³a pierdu³ka a mo¿e zabiæ klina ca³ej dru¿ynie i ucina wszelkie rozmowy w stylu – ‘Jak to nie mogê odczytaæ!? Przecie¿ jestem spostrzegawczy jak czosnek i mam bystry wzrok!’ Teraz nieco o scenografii. Je¶li macie co¶, cokolwiek co pasuje do systemu w jakim gracie, a co mo¿ecie umie¶ciæ w miejscu rozgrywania scenariusza bez szkody dla reszty lokalu, to zróbcie to! Jest to kolejna cegie³ka do tworzenia klimatu. Inwestycja, która zwróci siê na najbli¿szej sesji. Pomo¿e to Mi-Gom, w tworzeniu ¶wiata, oraz Graczom, w jego odbiorze. Zosta³y nam jeszcze kostiumy. Z tym radzê uwa¿aæ. Osobi¶cie nie jestem szczególnym zwolennikiem przebierania siê na sesjê (LARP to co innego). Bo co je¶li jeden z graczy, w dobrej wierze, wystroi siê w strój z epoki, w którym bêdzie wygl±da³ jak dziecko Anety K.? W normalnych warunkach bêdzie to powodem do nieustannych ¿artów i nag³ych wybuchów weso³o¶ci. A je¶li, nie daj Bo¿e, mamy zamiar prowadziæ jaki¶ horror?! Tragedia! Sesja le¿y… Reasumuj±c: Handouty – Tak! ALE… |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Tanit diary Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||