ďťż
Tanit diary
Księga Ocalenia / The Book Of Eli (2010) LEKTOR PL
Windows 7PL Księga eksperta NOWA !!! NAJTANIEJ!!!
[Sprzedam] Debian Linux. Księga eksperta
[Sprzedam] Sieci komputerowe Księga eksperta
Pradawna Księga w Siedzibie + kula
Errata: Księga Potworów II
MÓWIĄCA KSIĘGA
Siedziba Konwentu Wiedzy Mistycznej
"Kres Imperium" kalendarium
17.10.2009 - JUNGLE KINGDOM # 3 - Krzysztofory/KRK
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • gabrolek.opx.pl

  • Tanit diary

    Anubis napisał:
    Cytat: Rozdział I - Chronologia

    M15 W 15-tym tysiącleciu ludzkość zaczyna kolonizować pobliskie systemy gwiezdne, używając do tego celu statków podróżujących z prędkościami podświetlanymi. Pokonywanie olbrzymich odległości dzielących kolonie od Terry jest bardzo długotrwałe.
    Niektóre z kolonii, dotarcie do których zajmuje niekiedy do dziesięciu pokoleń, muszą funkcjonować niezależnie od Terry.

    The Dark Age of Technology (Mroczny Wiek Technologii)
    M20 Wynalezienie napędu Warpowego umożliwiło dalej idącą i szybszą kolonizację.
    Terra i Kolonie tworzą federację.
    Ludzkość napotyka na swej drodze pierwsze rasy obcych.
    Kamieniem milowym staje się wynalezienie Genu Nawigacji, pozwalającego na wykonywanie dłuższych skoków poprzez Warp.
    Możliwe staje się wykonywanie skoków dłuższych, niż kiedykolwiek uważano za możliwe.
    Rodziny nawigatorów, kontrolowane początkowo przez kartele przemysłowe i handlowe stają się potęgą samą w sobie.
    Ludzkość kontynuuje swoją ekspansję, badając i kolonizując galaktykę. Nawiązany zostaje kontakt z Eldarami i innymi rasami obcych.
    Rozpoczyna się "złoty wiek" osiągnięć technicznych i naukowych. Opracowano i udoskonalono system STC (Standard Template Construct), co jeszcze bardziej przyspiesza ekspansję ku gwiazdom.

    The Age of Strife (Wiek Konfliktu)
    M25 Ludzkość osiąga dalekie krańce galaktyki, kończąc swą, rozpoczętą przed prawie dziesięcioma tysiącami lat, podróż ku gwiazdom. Ludzkie kolonie, od niewielkich siedlisk, aż po przeludnione planety, znaczą kosmos.
    Ciągle trwają lokalne wojny, Zarówno z obcymi jak i między koloniami, jednakże nie są one w stanie zagrozić stabilności skolonizowanego obszaru.
    Wtedy zdarzają się dwie rzeczy, które zmieniają bieg historii.
    Po pierwsze: prawie na wszystkich planetach pojawiają się ludzie posiadający psychiczne moce.
    Po drugie: cywilizacja ludzka zaczyna rozpadać się z powodu szerzącego się szaleństwa, opętania, a także konfliktów między psycherami a resztą ludzkości.
    Powstają niezliczone, fanatyczne sekty i ugrupowania, których jedynym celem jest prześladowanie psycherów, jako czarowników i zdegenerowane mutanty.
    W owym czasie nikt nie posiada wiedzy o istnieniu form życia w przestrzeni Warp'u (znanych później jako demony), a także o zagrożeniach jakie stwarzają one dla ludzkiego umysłu obdarzonego mocami psychicznymi.
    Toczące się wojny rozdzierają ludzką cywilizację. Nowopowstałe księstwa i imperia toczą między sobą nieustające wojny.
    Ludzkość nękają też najazdy Orków, Tyranidów i innych obcych ras.
    Wiele światów powoli stacza się ku barbarzyństwu, niektóre dostają się pod panowanie stworzeń z Warp'u.
    Co ciekawe, relatywny spokój panuje na planetach, gdzie psycherzy byli ściśle kontrolowani lub też całkowicie zgładzeni.
    W tym czasie Terra zostaje odcięta od reszty zamieszkałych planet przez straszliwe burze w Warp'ie, które izolują ją na okres wielu tysięcy lat.
    Mieszkańcy Terry, od tysiącleci polegający na dostawach surowców i żywności z kolonii, zaczynają wymierać. Miliardy giną z powodu głodu i chorób.
    Ci, którym udaje się przeżyć, tworzą prymitywne społeczeństwo złożone z wielu walczących ze sobą plemion. Znikają miasta i państwa, a po wspaniałych osiągnięciach Wieku Technologii nie pozostaje ani ślad.

    Pod koniec Age of Strife Ziemia zostaje zjednoczona pod wodza nowego przywódcy - potężnego wojownika, znanego dzisiaj jako Imperator. Tworzy on nowych, udoskonalonych genetycznie wojowników - półboskich Primarchów. Mają oni dać początek nowej rasie ludzi, odpornych na pokusy chaosu. Jednakże Bogowie Chaosu wykradają Primarchów i, niezdolni do zniszczenia ich, rozrzucają ich po całym wszechświecie.
    Nie mogąc ich odtworzyć, Imperator na bazie ich materiału genetycznego tworzy armię wojowników, posiadających niektóre z cech Primarchów. To właśnie oni, znani jako Space Marines, pomogą Imperatorowi w podboju kosmosu. W tym czasie (około M30 następuje Upadek Eldarów. Ich społeczeństwo załamuje się, wraz z przebudzeniem stworzonego przez nich Slannesh'a. Krzyk nowo narodzonego boga przetacza się przez wszechświat, zabijając wszystkich Eldarów w promieniu tysięcy lat świetlnych. W miejscu, gdzie niegdyś istniały światy Eldarów, pojawia się pęknięcie w przestrzeni, łączące rzeczywisty wszechświat z Warp'em (tzw. Eye of Terror).
    Zdarzenie to kończy okres burz w Warp'ie, co umożliwia wznowienie komunikacji warpowej. Ludzkie światy na nowo nawiązują kontakt między sobą.

    The Age of Imperium (Wiek Imperium)
    M30 Wiek Imperium rozpoczyna się Wielką Krucjatą. Trwa ona około dwustu lat i w jej trakcie Legiony Space Marines, dowodzone przez samego Imperatora stopniowo przyłączają do Imperium nowe światy. W czasie krucjaty odnalezieni zostają wszyscy Primarchowie.
    Imperator oddaje im dowództwo nad swoimi dwudziestoma Legionami Space Marines.

    Horus Heresy (Herezja Horusa, Wielka Herezja)
    007.M31 Horus, najpotężniejszy z Primarchów, buntuje się przeciwko Imperatorowi. Po jego stronie opowiada się połowa Legionów Space Marines i duża cześć Adeptus Mechanicus. Horus wyrusza poprzez galaktykę siejąc zniszczenie i chaos.
    Po około siedmiu latach osiąga Terrę (ca.014.M31). Rozpoczyna się oblężenie. Siły lojalistów ulegają przewadze liczebnej rebeliantów i wydaje się, że Terra jest skazana na upadek. Oznaczałoby to koniec imperium. Jednakże Imperator wraz z Rogal Dorn'em i Sanguinius'em teleportuje się na pokład statku flagowego Horusa i pokonuje go w walce wręcz.
    Sam, śmiertelnie ranny zostaje podłączony do potężnego systemu podtrzymującego życie, zwanego Złotym Tronem. Tymczasem oddziały rebeliantów, pozbawione dowództwa Horusa zostają pokonane i uciekają do The Eye of Terror.

    Imperator, pozostając ciągle w Złotym Tronie coraz bardziej traci kontakt z rzeczywistością i coraz bardziej oddala się od swych śmiertelnych poddanych. Początkowo komunikuje się z rzadka ze światem, lecz z czasem nawet ten kontakt zrywa się. Milczenie Imperatora pozostało nieprzerwane od prawie dziesięciu tysięcy lat.
    Obawiając się rozpadu Imperium pozbawionego władzy Imperatora, najwyżsi dowódcy tworzą High Lord of Terra, by rządzić w imieniu Imperatora. Społeczeństwo nigdy nie poznaje prawdy o losie Imperatora. W mniemaniu niezliczonych miliardów mieszkańców Imperium potężny Imperator nadal sprawuje swe rządy nad nimi.

    Po Wielkiej Herezji jasne staje się, że skomasowanie zbyt wielkiej władzy w ręku jednego dowódcy może stanowić wielkie zagrożenie. Dlatego też konieczna jest reforma w Legionach Space Marines.
    Reformy tej podejmuje się Roboute Guilliman - Primarch Ultramarines. Stworzony przez niego Codex Astartes zawiera nowe zasady organizacji Space Marines, ich działania, taktyki itp.
    Zgodnie z nim Legiony zostają podzielone na mniejsze jednostki zwane Chapterami. Liczą one sobie po około tysiąc Marines każdy.

    The Dark Millenium
    M41 Imperium rozciąga się na znaczną część galaktyki, sprawując swą władzę nad niezliczonymi milionami ludzi. Potężne armie bronią Imperium przed najazdami wrogich obcych. Jednakże zagrożenie ciągle wzrasta, gdy niczym fale nacierają na Imperium Czarne Krucjaty, nieczystych sił chaosu, zaś od wschodnich krańców galaktyki nadciągają kolejne fale Tyranidów, pochłaniając wszelki ślad życia...

    Cytat: Rozdział II
    Kult Imperialny

    Najbardziej rozpowszechnioną i uznawaną w całym Imperium religią jest Kult Imperialny. Ma on niezliczone miliardy wyznawców w całym Imperium i przedstawicieli na każdej planecie. Kult ten jest kontrolowany przez Adeptus Ministorum. Centrum Adeptus Ministorum stanowi Pałac Eklezjasty na Ziemi. W nim żyje Eklezjasta - najwyższy z dostojników tej religii.
    Adeptus Ministorum jest często zwane, od nazwy swojego przywódcy, Eklezją.

    Poza Ziemią Kult posiada swoich reprezentantów na praktycznie każdej planecie. Każdy świat stanowi oddzielną Diecezję, lub jest częścią większej Diecezji obejmującej kilka planet. Zwierzchnikiem Diecezji jest Kardynał. Podlegają mu Kaznodzieje, którzy opiekują sie jedną, lub kilkoma świątyniami, z których każda służy lokalnym społecznościom. Największe i najbardziej zaludnione planety mają wiele tysięcy świątyń i prawie tyle samo Kaznodziejów.

    Podstawą tej religii jest przekonanie, że Imperator jest boskim przedstawicielem całej rasy ludzkiej, który potrzebuje czci wszystkich ludzi, by móc ich bronić. W rzeczywistości lojalność i determinacja wszystkich obywateli Imperium jest istotnym czynnikiem przetrwania ludzkości. Jest to również prawdą w dosłownym tego znaczeniu - Imperator potrzebuje duchowej energii, którą wytwarzają wyznawcy w psychicznej przestrzeni Warp'u.

    Formy Kultu
    Forma kultu zmienia się w zależności od Diecezji. Czczone są różne aspekty jego świętości. Nawet samo Adeptus Ministorum nie zna wszystkich form kultu, jakie rozwinęły się w potężnym Imperium. Na niektórych prymitywnych światach niedawno włączonych do Imperium postać Boga-Imperatora jest "dopasowywana" do istniejących wierzeń plemiennych.

    Oto kilka przykładów tego, jak Imperator jest czczony w różnych diecezjach:

    Imperator - Obrońca

    "Sławmy Imperatora, który osłania! Laudate imperatorem!"

    Diecezja Obrońcy jest w rzeczywistości bardzo wojownicza. Jest to w głównej mierze diecezja łowców czarownic i jest ona bardzo szanowana, chociaż jej metody są czasem kwestionowane. Kapłani Imperatora - Obrońcy gardzą mutantami, odmieńcami i psycherami. Indywidua te są ścigane i doprowadzane przed sąd. Sąd, który nie daje oskarżonemu prawie żadnej szansy na obronę i najczęściej wydaje wyrok śmierci.
    Kapłani nazywają psycherów "wiedźmami", dewiantami i "dziećmi demonów". Tolerują jedynie Psycherów Adeptus Astra Telepatica, gdyż ich umysły zostały skontrolowane.

    Na niektórych światach należących do diecezji Imperatora-Obrońcy, koło jest symbolem Warp'u. Dlatego też często śmierć psycherom zadaje się przywiązawszy ofiarę do koła, a następnie bicie jej pałką, maczugą lub też innym tępym przedmiotom. (Na planetach, na których koło ma takie rytualne znaczenie, zakazane jest wykorzystywanie go do innych celów; Wszelkiego rodzaju pojazdy kołowe są nielegalne, a ludność może wykorzystywać jedynie sanie).

    Podobnie postępuje się z mutantami. W ich przypadku preferuje się na ogół palenie na stosie. Jednak tu również występują różnice między diecezjami.
    Każdy, kto nie przystaje do ogólnie przyjętych norm (wystarczają już niewielkie defekty: dodatkowy palec, oczy w odmiennych kolorach etc.) zostaje zabrany do lokalnej świątyni, gdzie zostaje osądzony przez kaznodzieję. Następnie wykonuje się egzekucję. Najczęściej publicznie.
    Wszystko dla dobra ludzkości.

    Przykazania:
    - Nie może być miłosierdzia dla tych, którzy są skazą na ciele ludzkości. Mutanci i psycherzy mustą być ścigani i zgładzeni
    - Zawsze służ pomocą kapłanowi z Diecezji Imperatora Obrońcy
    - Zawsze broń dobra ludzkości, nawet kosztem własnego życia.

    Imperator - Wojownik

    "In nomine Imperatis, strzeż naszych pancerzy i wyostrzaj nasz wzrok; błogosław broń naszą, by nie odmówiła posłuszeństwa w walce; rozświetlaj promienie naszych laserów; fiat lux in tenebris."

    Imperator jest również znany w Imperium jako Wojownik. Opowieści o Wielkiej Herezji i legendy o bohaterstwie Imperatora nie są obce milionom, które czczą Imperatora - Wojownika. Jest to jedna z najbardziej rozpowszechnionych i potężnych form Kultu Imperialnego. Ponadto jest on wprowadzany na nowo przyłączonych do Imperium planetach, których wojownicze ludy łatwo przekonać do tej formy, przyporządkowując ją do ich dotychczasowych wierzeń. Imperator zajmuje miejsce najważniejszego z ich bóstw i przejmuje należna im cześć. Odbywa się to różnie na różnych światach. Na przykład wśród ludów czczących jakąś potężną bestię, wprowadza się postać Imperatora, jako tego, który dosiada jej grzbiet i któremu jest ona podległa, lub jako tego, który troszczy się o nią i któremu zawdzięcza ona przetrwanie.

    Również Adeptus Astrates (Space Marines) i Gwardia Imperialna czczą Imperatora w jego wcieleniu Wojownika. Jest to forma kultu szczególnie popularna, gdyż kładzie ogromny nacisk na dyscyplinę i posłuszeństwo.
    Tradycyjne kulty wojownicze istnieją głównie na planetach, gdzie wojny są powszechnym zjawiskiem. Społeczeństwa nie wszystkich z nich są prymitywne. Kultura nawet niektórych z najbardziej zaawansowanych technologicznie planet jest silnie związana ze sztuką wojny. Często przemoc jest dalece zrytualizowana i przyjmuje formy walk na arenach i ceremonialnych pojedynków. Gdzie indziej walka jest domeną pewnej wyodrębnionej kasty, lub nawet pojedynczych indywiduów.
    Kulty wojownicze, co prawda nie pochwalane przez Adeptus Ministorum, są tolerowane przez rządy planetarne oraz Adeptus Terra. Promują one pewne ideały i umiejętności, które mogą okazać się użyteczne dla Imperium. Wiele z nich kładzie nacisk na honor, obronę słabszych. Działają tym samym jako czynnik stabilizujący w społeczeństwie.

    Przykazania:
    - Zawsze wypełniaj polecenia przełożonego i nigdy ich nie kwestionuj.
    - Nigdy nie uciekaj przed wrogami ludzkości, nawet wobec ich przewagi.
    - Zawsze broń dobra ludzkości, nawet kosztem własnego życia.

    Imperator - Humanista

    "Imperator hominorum. O, Imperatorze, pobłogosław tych ludzi. Nostra Salvatio! Niechaj żyją i oddychają pod Twym czujnym okiem"

    Diecezja Imperatora-Humanisty jest jedną z najmniejszych w Imperium. Należący doń wyznawcy czczą bardziej ludzki obraz Wybawcy Ludzkości. Wierzą, że należy zawsze okazać litość i nieść pomoc słabym. Wierzą również, że nawet Ci, którzy noszą wyraźne znaki mutacji, nie powinni być prześladowani i likwidowani. Twierdzą, że nie wszystkie mutacje są spowodowane wpływem mocy Chaosu, lecz mogą być następstwem przeróżnych chorób. Ludzie, więc nią dotknięci nie zasługują na współczucie, nie na śmierć.
    Pogląd taki jest uznawany za herezję i na większości planet karany jest śmiercią. Jjednak, jako że Diecezja Humanisty należy do Adeptus Ministorum, jej kapłani i wyznawcy są uprawnieni do głoszenia takich poglądów.
    Jednakże groźni mutanci, którzy stanowią zagrożenie dla ludzi, nie zasługują na litość nawet w oczach wyznawców Diecezji Humanisty; wiedzą, że przetrwanie ludzkości jest dobrem najwyższym.

    Diecezja Imperatora-Humanisty prowadzi sierocińce i hospicja, wszędzie tam, gdzie są one potrzebne (nie tylko na planetach w ramach Diecezji). Ich praca jest na ogół doceniana, a oni sami są wszędzie mile widziani. Zapewne dzieje się tak również dlatego, że nie mają oni w zwyczaju pochopnie oskarżać nikogo o Herezję, czy wrogie zamiary wobec Imperium.
    Misjonarze Diecezji często podróżują po całym Imperium, głosząc, że Wielki Imperator troszczy się również o słabych, kalekich i potrzebujących.

    Przykazania:
    - Nigdy nie odmawiaj leczenia osobie, która go potrzebuje. O ile nie łamie to ostatniego przykazania.
    - Nigdy nie odmawiaj pomocy ludziom w potrzebie.
    - Broń słabszych, o ile nie oznaczałoby to złamania ostatniego przykazania.
    - Zawsze głoś nauki Diecezji Imperatora-Humanisty - Zawsze broń dobra ludzkości.

    Cytat: Rozdział III
    Instytucje Imperium

    High Lords of Terra
    Struktura organizacyjna Imperium jest tak złożona rozbudowana, że niemożliwym jest dokładne jej opisanie. Nawet kustosze Estate Imperium, potężnego archiwum podległego Administratum, nie są w stanie wymienić wszystkich wszystkich departamentów Adeptus Terra, a co dopiero omówić dokładnie ich organizację czy obowiązki.

    Każdy jednak sługa Imperium znać powinien Wysokich Lordów Terry. Jest to dwunastu najpotężniejszych ludzi w całej Galaktyce. To właśnie oni władają Imperium w imieniu Imperatora (niech Światłość Jego prowadzi nas przez mrok). To oni wysyłają potężne floty na wojnę, to oni decydują o działaniach niezliczonych wojsk.
    Ich zadaniem jest interpretacja i wykonywanie woli Imperatora, którego potężny umysł kieruje ich umysłami i inspiruje działania.

    Każdy z Lordów jest przywódcą jednej z najpotężniejszych organizacji w Imperium. Złożona sieć umów politycznych, obietnic wsparcia, trosk o wspólne interesy, a wreszcie intryg i spisków, decyduje o tym, kto dostąpi zaszczytu zasiadania w Wysokiej Radzie.
    W rzeczywistości, niektóre organizacje są tak potężne, że nie do pomyślenia jest sutuacja, w której ich przedstawiciel nie byłby Wysokim Lordem.

    Przez tysiąclecia różne organizacje posiadały swych przedstawicieli w Radzie Terry. Ambicje i bezwzględna walka o wpływy powodowały przeróżne konflikty, jednak od najdawniejszych czasów w Radzie zasiadały osoby piastujące następujące urzędy, reprezentujące organizacje będące podstawą struktury organizacyjnej Imperium:

    - Mistrz Administratum
    - Przedstawiciel Inkwizycji
    - Eklezjasta Adeptus Ministorum
    - Władca Adeptus Mechanicus [Fabricator General]
    - Marszałek Adeptus Arbites [The Grand Provost]
    - Wysłąnnik Navigatorów [The Paternoval Envoy]
    - Mistrz Astronomican'u
    - Wielki Mistrz Officio Assassinorum
    - Mistrz Adeptus Astra Telepathica

    Te dziewięć stanowisk od pradawnych czasów obsadzają przedstawiciele tych samych organizacji. W przypadku śmierci jednego z nich, jego miejsce zajmuje jego następca na stanowisku przywódcy reprezentowanej organizacji.
    Stanowisko wysłannika Inkwizycji nie należy do konkretnej osoby. Zamiast tego w obradach uczestniczy osoba oddelegowana w danym momencie przez Inkwizycję. Stanowisko Wysłannika Nawigatorów jest obszdzane przez przedstawiciela aktualnie władającej rodziny Nawigatorów.
    Pozostałe trzy stanowiska obsadzane są najczęściej przez jednego z następujących urzędników:

    - Zwierzchnik Segmentum Solar
    - Główny dowódca Gwardii Imperialnej [Lord Commander Militant]
    - Kardynał Świętego Synodu Terry
    - Przełożona Adepta Sororitas [The Abbess Sanctorum]
    - Kapitan Adeptus Custodes
    - Kanclerz Estate Imperium
    - The Speaker for the Chartist Captains

    Adeptus Astra Telepathica
    Adeptus Astra Telepathica zajmuje się wyszukiwaniem i trenowaniem psycherów. Jej siedziba znajduje się na Ziemi, jednakże jej wysłanników znaleźć można praktycznie w każdym miejscu Imperium.

    Większość ludzi nie posiada żadnych mocy psychicznych. Jednakże u pewnej, ciągle rosnącej, grupy pojawiły się całkiem nowe i potężne moce. Ludzie ci zwani są psycherami.
    Psycherzy są przez niektórych postrzegani jako kolejny krok w ewolucji człowieka. Jednakże jeśli byłaby to prawda, to należałoby uznać obecnych psycherów za bardzo wczesne, wstępne stadium. Do osiągnięcia pełnego rozwoju potrzeba im jeszcze niezliczonych pokoleń.

    Wszelkie nadnaturalne zdolności psychiczne są dla ludzkości największym dobrodziejstwem i zarazem najstraszliwszą groźbą. Bez psycherów nie byłoby możliwe istnienie komunikacji międzygwiezdnej, co zaowocowałoby rozpadem Imperium, które przekształciłoby się w odizolowane od siebie kolonie ludzkie, skazane na zagładę.
    Podróż Warpowa jest możliwa jedynie dzięki Astronomican'owi - psychicznemu znakowi, który jest dla psycherów zauważalny w promieniu około 70000 lat świetlnych od Terry.
    Źródłem tego sygnału jest energia psychiczna dziesięciu tysięcy specjalnie wyszkolonych psycherów. Jest to zadanie trudne i wyczerpujące. Psycherzy działający w Astronomican'ie żyją zaledwie kilka miesięcy. Jednak cel jest wart każdego poświęcenia, gdyż dzięki temu Nawigatorzy statków kosmicznych są w stanie przeprowadzić statek relatywnie bezpiecznie przez zdradliwą otchłań Warpu.

    Psycherzy moc swą czerpią z burzliwego Warpu, zwanego również Immaterium. Wymiar ten jest przedziwnie skrzywionym odbiciem świata fizycznego - światem, w którym nie obowiązują żadne prawa rządzące rzeczywistością, zamieszkałym przez drapieżne istoty astralne.
    Psycher używający swych mocy otwiera przejście pomiędzy rzeczywistością a Warpem, pobierając moc Immaterium do swego ciała. Jeśli jednak jest on niewyszkolonym adeptem tej sztuki może nieumyślnie ściągnąć na siebie uwagę demonów.
    Istoty te mogą wykorzystać utworzone połączenie i za jego pośrednictwem zaatakować umysł psychera, porywając jego duszę i skazując ją na wieczne cierpienie w otchłani Warpu.
    Najsilniejsze demony mogą nawet przedrzeć się do świata fizycznego, opanować ciało psychera i za jego pośrednictwem siać chaos i zniszczenie w świecie materialnym.

    Ludzie obdarzeni pewnymi nadnaturalnymi zdolnościami, lecz nie posiadający siły, by móc je w pełni kontrolować są jednym z największych zagrożeń dla Imperium. A dodać należy, że włanie tacy stanowią większość wśród psycherów.
    Dlatego też władza każdej z planet Imperium jest zobowiązana do kontroli populacji psycherów. Na większości planet przyjmuje to formę istnych polowań na czarownice, które kończą się na ogół śmiercią podejrzanego o posiadanie nadnaturalnych mocy.
    Jednakże to samo prawo, które zezwala, a nawet nakazuje tak drastyczne rozwiązanie kwestii psycherów, zmusza zarządców planet do odizolowania pewnej grupy młodych i obiecujących psycherów, którzy przeznaczeni będą do szkolenia w Adeptus Astra Telepathica na Ziemi.
    Z tej grupy wybierani są Ci, którym dane będzie przeżyć. Resztę poświęca się Nieśmiertelnemu Imperatorowi. Dzięki energii psychicznej uzyskanej z ich ofiary możliwe jest dalsze podtrzymanie fizycznego bytu Imperatora.

    Organizacja Adeptus Astra Telepathica
    Adeptus Astra Telepathica podzielona jest na część zajmującą się szkoleniem psycherów, zwaną Scholastia Psychana, oraz na Ligę Czarnych Statków
    Nad nimi stoi Mistrz Adeptus Astra Telepathica, wraz z radą doradczą, złożoną z kilkuset najwyższych dostojników poszczególnych sekcji.

    Liga Czarnych Statków
    Liga składa się z pokaźnej floty statków między gwiezdnych, rozrzuconych po całym Imperium. Każdy z nich podróżuje po ściśle określonej, zamkniętej trasie, odwiedzając każdą z planet na trasie, raz na około sto lat.
    Gdy statek zbliża się do planety, jej zarządca zobowiązany jest do przygotowania psycherów przeznaczonych do transportu.
    Kapitan statku dokonuje wstępnej oceny przydatności poszczególnych psycherów. Ci, którzy mogą okazać się użyteczni, zostają zabrani na pokład. Pozostałych uśmierca się.
    Następnie statek wyrusza na następną planetę.

    Kiedy ładownie są pełne, statek obiera kurs na Terrę.

    Scholastica Psychana
    Scholastia Psychana jest instytucją zajmującą się trenowaniem psycherów. Większość z nich, to osoby dostarczone przez Ligę Czarnych Satków, lecz zdarzają się również psycherzy doprowadzeni przez Inkwizycję, sędziów Adeptus Arbites i itp.
    Scholastia Psychana uczy psycherów, jak kontrolować i rozwijać swoje moce, oraz przygotowuje ich do roli, którą przyjdzie im pełnić.
    Los każdego z psycherów zależy potęgi jego mocy psychicznych, charakteru i siły woli.

    Psycherzy Podstawowi [Primary Psykers]
    Ci, których moce i siła woli są wystarczające, by oprzeć się w normalnych warunkach demonicznemu wpływowi.
    Jeśli są wystarczająco młodzi i chętni do nauki, mogą zostać wybrani, by służyć Imperium.
    Po pięciu latach podstawowego treningu, gotowi są by podjąć służbę w dowolnej instytucji Imperium. Najmłodsi i najsilniejsi mogą zostać włączeni w szeregi Adeptus Astrates, gdzie służyć będą jako Librarianie, wykorzystując swe moce na polu bitwy. Najbardziej utalentowani mogą zostać Inkwizytorami lub członkami zakonu Grey Knights.
    Psycherzy należący do tej grupy nie są oczywiście całkowicie odporni na działanie demonów i innych zagrożeń Warpu, lecz ich trening daje im szansę na pokonanie, większości psychicznych adwersarzy.

    Astropaci
    Astropaci wybierani są spośród psycherów o mocach mniejszych, lecz nadal wystarczających, by uniknąć opętania, czy innych wpływów chaosu. Podobnie jak Psycherzy podstawowi, muszą być młodzi i pojętni.
    Astropaci pełnią w Imperium niezwykle ważną rolę, gdyż dzięki nim możliwa jest komunikacja na międzygwiezdne odległości. Mogą oni wysyłać telepatyczne wiadomości, oraz odbierać wiadomości wysłane przez innych Astropatów, jeśli ich umysł został odpowiedni zestrojony. Wiadomości telepatyczne podróżują przez Warp i dlatego też poruszają się szybciej niż światło. (Jest to wyjątkowo ważne, gdyż odległości pomiędzy poszczególnymi systemami, czy planetami w Imperium wynoszą często wiele setek, lub tysięcy lat świetlnych, więc tradycyjne sygnały potrzebowałyby olbrzymiego czasu na pokonanie tej odległości).
    Zapotrzebowanie na Astropatów jest ogromne. Służą oni we flocie gwiezdnej, w Gwardii Imperialnej, w Inkwizycji, w Adeptus Ministorum, w zakonach Space Marines, Adeptus Terra i wielu innych instytucjach impeialnych.
    Astropaci biorą też udział w życiu cywilnym, pracując dla flot handlowych i wszędzie tam, gdzie potrzebna jest komunikacja międzygwiezdna.
    Rozmieszczeni w całym Imperium tworzą sieć, umożliwiającą przekazywanie Informacji z jednego kończ galaktyki w drugi.

    Astropatów szkoli Adeptus Astra Telepathica - podsekcja Scholastica Psychana. Przechodzą oni podstawowy trening psychiczny, zanim zaczną swą służbę jako medium w komunikacji na olbrzymie odległości. Uczeni są używania Imperialnego Tarota, tworzenia horoskopów, hieromancji i wszelkich innych metod wróżenia. Po zakończeniu szkolenia przechodzą rytuał Połączenia Dusz.
    Jest on zwieńczeniem wieloletniego treningu. To dzięki niemu Astropaci uzyskują możliwość przekazywania telepatycznych wiadomości na tak olbrzymie dystanse.
    Rytuał ten zbliża umysł psychera do psychicznego ogromu samego Imperatora. W jego trakcie część potężnej energii Imperatora przekazywana jest Astropacie.

    Jest to traumatycznym przeżyciem dla psychera. Wielu, pomimo wieloletnich przygotowań, umiera. Niektórzy z tych, którzy przeżyli, popadają w obłęd.
    Połączenie pozostawia również fizyczny ślad na osobie Astropaty. Uszkodzeniu ulegają nerwy wzrokowe, dlatego większość astropatów jest ślepych. Jednakże ich podwyższone zdolności psychiczne rekompensują im stratę wzroku i jedynym objawem ich kalectwa są ich zapadnięte, puste oczodoły.
    Powiada się, że Połączenie Dusz wywiera jeszcze inny wpływ na Astropatach. Powszechnie uważa się, że umysł Astropaty, który dotknął umysłu Imperatora, zyskuje nowe zrozumienie natury całego wszechświata.

    Adeptus Astronomica
    Część psycherów zostaje przekazana do Adeptus Astronomica, gdzie przechodzą dodatkowe szkolenie , przygotowujące ich do ich roli w tej organizacji

    Wśród psycherów dostarczanych przez Ligę Czarnych Satków zdarzają się tacy, których moce są zbyt niestabilne, a umysły zbyt delikatne. Psycherzy tacy, jeśli pozostawiono by ich samym sobie, wkrótce zginęliby, a ich zagłada pociągnęłaby za sobą śmierć wielu ludzi, a nieraz zniszczenie całych planet.
    Dlatego też nie można pozwolić im żyć. Jednakże nawet swoją śmiercią mogą przysłużyć się Imperium - zamknięty w Złotym Tronie Imperator, by nadal egzystować w fizycznym świecie i ochraniać ludzkość potrzebuje energii psychicznej. Pozyskuje się ją właśnie z ofiary takich psycherów. Dzięki temu istnieć może Imperator - istnieć może Imperium.

    Adeptus Astronomica
    Astronomican jest psychicznym sygnałem, umożliwiającym Nawigatorom wyznaczaniu kursu statków podróżujących przez Warp.
    Adeptus Astronomica jest organizacją odpowiedzialną za jego funkcjonowanie.

    Baza Adeptus Astronomica znajduje się w kompleksie zwanym Zakazaną Fortecą. Wstęp do niej ma jedynie wąskie grono upoważnionych osób. Nawet Sędziowie i Inkwizytorzy muszą uzyskać odpowiednie zezwolenie, zanim dane będzie im przekroczyć jej próg.
    Fortecę wzniesiono w rejonie znanym w pradawnych czasach pod nazwą Nepal. Na zewnątrz obszar wygląda na nietknięty ludzką ręką, gdyż forteca znajduje się głęboko pod ziemią, rozciągając się pod całym pasmem górskim.

    Członków Adeptus Astronomica rekrutuje się spośród psycherów przekazanych przez Adeptus Astra Telepathica.
    Większość członków organizacji jest Psycherami, lecz, zwłaszcza wśród piastujących niższe funkcje są też osoby pozbawione nadnaturalnych zdolności psychicznych. Na czele tej stosunkowo niewielkiej organizacji stoi Mistrz Astronomican'u. Jego zadaniem jest kierowanie organizacją, oraz reprezentowanie jej na forum Senatum Imperialis, oraz jako jeden z Wysokich Lordów Terry.

    Kontrolę nad nauczaniem pscherów sprawują starsi członkowie, zwani Instruktorami. Niektórym z nich nadaje się tytuł Wysokiego Instruktora i powierza pieczę nad konkretnymi etapami nauczania.
    Kwestiami zaopatrzenia, konserwacji sprzętu itp. zajmują się niżsi rangą funkcjonariusze

    Młodzi psycherzy oddelegowani do Adeptus Astronomica uzyskują status Akolitów. Uczy się ich umiejętności podobnych do tych, jakie wpajane są psycherom przez Adeptus Astra Telepathica, lecz oprócz tego wtajemniczani są również w sprawy dotyczące funkcjonowania Astronomicanu i jego znaczenia dla Imperium. Poznają prawdziwą wartość swego życia, studiują filozofię i krok po kroku poznają prawdy o naturze wszechświata i Warpu.
    Tylko ci, którzy osiągną mistyczny stan zrozumienia mogą zostać Wybranymi - tymi, którzy oddają swą psychiczną energię Astronomican'owi.
    Pozostali, którym nie udaje się osiągnąć tego stanu pozostają w organizacji i zostają Instruktorami, lub innymi funkcjonariuszami Adeptus Astronomica.

    Wybrani
    Ostatecznym celem i ukoronowaniem egzystencji Akolity jest możliwość zostania jednym z Wybranych. Jest to uznawane za wielki zaszczyt. Wybranych uważa się za osoby, które dopuszczono do wyższego stopnia egzystencji, poza tym co osiągnąć mogą Instruktorzy, a nawet sam Mistrz Astronomican'u.
    Akolita, który zostaje jednym z Wybranych, otrzymuje żółte szaty z czerwonym emblematem, wyróżniające go spośród innych członków organizacji.
    Resztę życia spędza on na modlitwie i medytacji, czekając na dzień, gdy wezwany zostanie by służyć w Komnacie Astronomican'u
    Jest to wielka, pusta sfera, wykuta w jednym ze szczytów górskich. Jej górna część przykryta jest kopułą, zaś dolna zagłębia się w skałę.
    Wewnętrzną stronę kuli pokrywa dziesięć tysięcy siedzeń, umieszczonych tak, że znajdująca się na każdym z nich osoba jest skierowana twarzą dokładnie do środka kuli, gdzie zawieszona w powietrzu faluje kula czystej energii psychicznej.
    Tworzą ją wybrani uwalniający swą energię. Energia z kuli jest poprzez Warp kierowana przez umysł samego Imperatora i jest sygnałem nawigacyjnym, widocznym dla Nawigatorów w promieniu około 70.000 lat świetlnych od Terry.

    Gdy psycher oddaje swą energię do Astronomican'u, słabnie i z czasem umiera. Wybrani służący w Komnacie Astronomican'u żyją średnio trzy miesiące. Każdego dnia umiera około stu, zaś ich miejsce zajmuje stu nowych.

    Adepta Sororitas
    Adepta Sororitas (nazwywane niekiedy Córkami Imperatora) kojarzone jest głównie wojującymi siostrami z Ordo Militant, lecz nie jest to ich jedyna rola w Imperium. Istnieją trzy główne zakony Adepta Sororitas, a także dziesiątki, a może setki innych, liczących sobie niekiedy mniej niż sto sióstr.
    Siedziby wszystkich zakonów znajdują się na jednej z dwóch planet: Ziemi i Ophelii VII.
    Na obydwu planetach znajdują się Klasztory, będące domem dla wszystkich sióstr. W rzeczywistości jedynie niewiele sióstr zamieszkuje pradawne mury klasztorów. Przez większość czasu pełnią one bowiem przeróżne obowiązki na niezliczonych światach Imperium.
    Przełożoną każdego z Klasztorów jest Przeorysza, która odpowiada jedynie przed samym Eklezjastą. Przeoryszę wybiera się spośród członkiń zakonów.
    Przeorysza przewodzi wszystkim najważniejszym ceremoniom i rytuałom; jest ona strażniczką dusz zakonniczek. Zdarza się jednak, że przeorysza wyrusza na wojnę z siostrami z Wojujących zakonów. Zdarza się to jednak tylko podczas największych wojen toczonych przeciwko odstępcom od jedynej wiary.

    Poszczególne zakony dowodzone są przez Kanoniczkę i Siostry Przełożone. Zajmują się one treningiem rekrutek i przewodniczą zbiorowym modlitwom (zwykle od kilku do kilkunastu dziennie).
    Z racji zamkniętego charakteru większości zakonów, tylko Kanoniczka i najstarsze doświadczeniem Siostry Przełożone mają jakikolwiek kontakt ze światem zewnętrznym i członkiniami innych zakonów.

    Orders Militant
    Najbardziej znanymi z zakonów są tzw. Orders Militant (lub Siostry Bitwy). Ich członkinie postępują zgodnie z zasadami Córek Imperatora (sekty z San Leor, która w czasach Epoki Apostazji dała początek Adepta Sororitas). Stale doskonalą one swoje zdolności bojowe, by w ten sposób oczyścić umysł i zawierzyć się Imperatorowi. Orders Militant podzielone są na mniejsze oddziały, z których każda dowodzona jest przez siostrę przełożoną. Niekiedy, najstarszym doświadczeniem siostrom podlega kilka oddziałów, jednak nawet wówczas, podczas walki każdy z nich traktowany jest jako w pełni samodzielna jednostka.

    Najbardziej uzdolnione i doświadczone siostry otrzymują dodatkowe wyszkolenie i zostają wtajemniczone w najdawniejsze rytuały zakonu.
    Nazywa się je Seraphim'ami. Niektóre z nich wchodzą w skład osobistej świty Kanoniczki zakonu.

    Kiedy Eklezjastą został Sebastian Thor, pod jego dowództwem znalazło się około czterech tysięcy Córek Imperatora. Po założeniu Adepta Sororitas, siostry rozdzielono miedzy Klasztory na Ziemi i na Ophelii VII (Convent Prioris i Convent Sanctorum).
    Rekrutacją i szkoleniem zajęła się Schola Progenium. Wkrótce liczebność Adepta Sororitas wzrosła do przeszło 10.000 sióstr i następca Sebastiana Thora - Eklezjasta Alexis XXII, podzielił każdy z Konwentów, tworząc Zakony Hebanowego Kielicha (Ebon Chalice), Mężnego Serca (Valorous Heart), Ognistego Serca (Fiery Heart) i Srebrnego Całunu (Argent Shroud). Dwa i pół tysiąca lat później, Deacis VI utworzył jeszcze dwa Zakony (Zakon Krwawej Róży i Zakon Świętej Róży).
    Obecnie każdy z zakonów liczy sobie około 3000 - 4000 sióstr, spośród których około 500 - 750 należy do oddziałów Seraphim'ów.

    Siostry rozrzucone są po całej galaktyce, wykonując przeróżne zadania.
    Rozmiar zakonu waha się stale, zależąc od jakości rekrutów i strat w warunkach bojowych. Zdarzają się czasy, gdy cały zakon liczy sobie zaledwie kilkaset członkiń, niekiedy zaś liczy sobie kilka tysięcy sióstr.

    Orders Hospitaller
    Siostry z Orders Hospitaller towarzyszą oddziałom Imperialnej Gwardii i Floty zapewniając opiekę medyczną. Poświęciły się one ratowaniu życia i dzięki temu, wielu, którzy zmarliby bez ich opieki, żyje i nadal walczy w imię Imperatora.
    Jednak opieka medyczna nad żołnierzami nie jest jedynym zadaniem sióstr. Pomagają one również ubogim i zapomnianym. Tworzą ośrodki opieki i schroniska dla potrzebujących. Czyniąc tak, oraz dając przykład dyscypliny i głębokiej wiary, pomagają ocalić wiele dusz przed zgubnymi wpływami Ciemności.
    Ponadto współpracują z Missionarus Galaxia, tworząc szpitale na nowo odkrytych planetach, a także rozpowszechniają wiarę w Jedynego Imperatora.

    Orders Dialogus
    Specjalnością ich jest mowa i języki używane na niezliczonych światach Imperium. Co prawda istnieją wyspecjalizowane komórki Adeptus Terra, zajmujące się studiowaniem języków Imperium, to jednak jedynie siostry z Orders Dialogus wykorzystują swą wiedzę w praktyce.
    Chociaż Imperium posiada jeden oficjalny język - Gotyk, to jednak istnieją niezliczone dialekty, slangi, a także wyspecjalizowane języki wojenne i techniczne. Dlatego też, gdy na nowoodkrytą planetę przybywa misjonarz, towarzyszą mu siostry z Orders Dialogus, które pomagać mają w komunikacji z miejscową ludnością i poznaniu języka.
    Ponadto siostry z Orders Dialogus współpracują z Marynarką i Gwardią Imperialną, gdzie tłumaczą rozkazy sformułowane przez najwyższe dowództwo na język zrozumiały dla prostych żołnierzy.
    Ponadto są siostry z Orders Dialogus uzdolnionymi negocjatorkami i często pełnią funkcje w Adeptus Terra pomagając w negocjacjach między różnymi instytucjami i osobami.

    Orders Famulous
    Siostry z tego odłamu Adepta Sororita zajmują się prowadzeniem gospodarstw domowych . Służą szlachcie i dostojnikom Imperium. Poprzez nie Eklezja w pewnym stopniu kontroluje postępowanie najbardziej wpływowych ludzi Imperium. Ponadto siostry z Famulous przyjmują nieraz rolę swatek, zajmują się łagodzeniem sporów między lokalnymi osobistościami, które to spory mogłyby doprowadzić do politycznej destabilizacji całego obszaru.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rozszczep.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! Tanit diary Design by SZABLONY.maniak.pl.