ďťż
Tanit diary Propozycje na dzień 12.12.2007 Propozycje na dzień 06.06.2006 Propozycje na dzień 08.08.2005 Propozycje na dzień 07.07.2006 Propozycje na dzień 13.12.2007 Powrót bankruta, czyli propozycje Ferryta Propozycje na dzień 10.07.2005 Propozycje na dzień 31.07.2005 Propozycje na dzień 08.04.2006 Propozycje na dzień 21.08.2007 |
Tanit diaryKażdy wybiera sobie określoną ilość zalet. Ich ilość zależy od mistrza gry i od systemu; jednakże jako podstawową zasadę proponuję 4 dla typowego człowieka. Można też określić liczbę punktów za którą można kupić sobie zalety z listy. Dla innych ras ta liczba jest inna. Wybierać można z przeróżnych zalet, jednak należy pamiętać,że aby zdobyć niektóre trzeba posiadać inne.Następnie przy wyborze profesji można dobrać też określoną ilość, sugeruję jednak żeby nie była ona większa niż trzy. Przykłady zalet: Szybki (odrobinę szybszy od normalnego człowieka) koszt: 30 brak wymagań; Rozpoznawany (ludzie cię poznają na ulicy nawet jeżeli nie za bardzo kojarzą; działa na zasadzie: "już gdzieś pana widziałam") koszt: 45 brak wymagań; Świadomy (łatwo zauważasz że coś jest nie tak lub że ktoś jest w pobliżu) koszt: 90 wymagania: Spostrzegawczy, Empata, Dobra Intuicja; Snajper (dobrze obsługujesz broń snajperską i celnie strzelasz) koszt: 50 wymagania: Celny Strzał, Opanowany, Sokole Oko To tylko przykłady...może ich być multum...Należy pamiętać że tutaj zalety odpowiadają i atrybutom i umiejętnościom z innych systemów. Koszt oznacza koszt w Punktach Doświadczenia. Można też wybrać sobie wady, za które MG przydziela określoną liczbę punktów... Testy przeprowadza się na zasadzie porównań: na przykład -> na Dzikim Zachodzie farmer wyzwał na pojedynek znanego zabijakę; jasne jest że strzeli pierwszy zabijaka (ma zaletę: szybki której farmer nie posiada), jednakże farmer nie umiera otrzymawszy ciężką ranę dzięki zaletom Wytrzymały i Szybkie Leczenie. Po kilku miesiącach dopada zabijakę i korzystając z zalety Koci Chód (rozwinięta zaleta Cichy Chód) zakrada się do jego namiotu i strzela mu w głowę (użycie zalety Celny Strzał)...pomogło mu też to że zabijaka ma dwie niezbyt przyjemne wady: Słaby łeb (łatwiej się upija) oraz Twardy Sen (trudno go zbudzić)...a że popił dzień wcześniej to zginął bez butów... Oczywiście nie wszystko jest takie piękne i często zdarzają się dziwne sytuacje, które utrudniają nam działanie. Należy wziąć to na poprawkę i tak na przykład: -MG powinien rozważyć to, że gracz posiadający zaletę Sokole Oko będzie nawet dobrze widział w gęstej mgle, ale gdy mgła będzie bardzo gęsta to już tylko wyższy poziom tej zalety może pomóc; -czasami wyższy poziom zalety można osiągnąć już tylko korzystając z rzeczy nadprzyrodzonych lub z jakiś modyfikacji; -zawsze przy rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju konfliktów zdrowy rozsądek powinien być najważniejszy; Zalety magiczne -> czasami postać chce posiadać jakieś magiczne lub innego rodzaju nadprzyrodzone cechy. Musi więc wyposażyć się w odpowiednią Zaletę. Wszystko zależy tutaj od settingu i rodzaju nadprzyrodzonej mocy. Na przykład w Star Wars Zaleta: Jedi pozwoli ci na używanie jasnej strony mocy, przy czym różne stopnie zaawansowania dają zwiększoną potęgę: Wrażliwy na Moc -> i teraz można wybierać z całej gamy: Uzdrawianie, Umysł, Atak, Obrona. Profesje: wybierając profesję gracz wybiera swój zawód lub przeznaczenie. Wiele zawodów automatycznie dodaje określoną liczbę punktów na zalety lub sama dodaje zalety. Niektóre profesje mają jednak swoje wymagania (aby zostać Padawanem trzeba posiadać zaletę Wrażliwy na Moc; aby być Rycerzem Jedi trzeba być Padawanem i uzyskać kilka Zalet typu: Uzdrawianie, Moc Umysłu itd). Wszystko zależy od settingu i MG. Do każdej settingu należy przygotować zestaw zalet wg następującego przykładu: Nazwa (co daje); Koszt w PD; Wymagania; |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! Tanit diary Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||