ďťż
Tanit diary
Golf mk2 - Zderzaki szerokie ORI
Zderzak przedni szeroki ORI golf II.
Volkswagen Golf GTI Adidas
Volkswagen Golf R32 by MTE
Volkswagen Golf GTI ABT
tuning bmw i golf
boki golf II, 3 drzwi
[S] Golf mkII 1.3 na wielopunkcie
Volkswagen Golf R
Golf 3 1.9 D
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ssaver.htw.pl

  • Tanit diary

    Volkswagen Golf Autko również wszystkim dobrze znane i również jedno z popularnych samochodów za równo w klubie jak i na naszych drogach. Golf to niemiecki samochód klasy kompaktowej, produkowany przez firmę Volkswagen od 1974 roku. Obecnie produkowana jest jego szósta generacja. Nazwa modelu pochodzi od nazwy prądu morskiego: Golfsztrom.

    Golf I, od 1974 (Cabrio -1993, Caddy -1992, Citi Golf produkowany nadal)

    Pojawił się w 1974 r. z nadwoziem typu hatch-back w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Największą popularność przyniosła mu wersja GTI (Gran Turismo Injection) z silnikiem 1588 cm³ o mocy 81 kW (110 KM), potem również 1781 cm³ o mocy 82 kW (112 KM). Producent planował wypuścić na rynek tylko 5 000 egzemplarzy. W 1976 roku pojawił się pierwszy Golf z silnikiem wysokoprężnym o poj. 1,5 l. i mocy 37kW (50 KM), który został zastąpiony później silnikiem Diesla o mocy 40kW (54 KM).

    Wersje silnikowe
    Benzynowe:
    Model Oznaczenie Cylindry/Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
    1.1 FA, GG 4 / 8 1093 cm³ 37 kW (50 KM) 80 Nm 1974 do 1979
    1.3 GF 4 / 8 1272 cm³ 44 kW (60 KM) 95 Nm 1979 do 1984
    1.5 JB 4 / 8 1457 cm³ 51 kW (70 KM) 110 Nm 1977 do 1984
    1.5 FH 4 / 8 1471 cm³ 51 kW (70 KM) 114 Nm 1974 do 1975
    1.5 FD 4 / 8 1471 cm³ 63 kW (85 KM) 119 Nm 1974 do 1975
    1.6 FV 4 / 8 1588 cm³ 51 kW (70 KM) 111 Nm 1976 do 1978
    1.6 FP 4 / 8 1588 cm³ 55 kW (75 KM) 119 Nm 1975 do 1977
    1.6 FR 4 / 8 1588 cm³ 63 kW (85 KM) 125 Nm 1975 do 1984
    1.6 EG 4 / 8 1588 cm³ 81 kW (110 KM) 140 Nm 1976 do 1982
    1.8 EX 4 / 8 1781 cm³ 66 kW (90 KM) 145 Nm 1983 do 1993
    1.8 JH 4 / 8 1781 cm³ 70 kW (95 KM) 142 Nm 1983 do 1993
    1.8 2H 4 / 8 1781 cm³ 72 kW (98 KM) 142 Nm 1989 do 1993
    1.8 DX 4 / 8 1781 cm³ 82 kW (112 KM) 153 Nm 1982 do 1992
    Wysokoprężne:
    Model Oznaczenie Cylindry/Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
    1.5 CK 4 / 8 1471 cm³ 37 kW (50 KM) 82 Nm 1976 do 1980
    1.6 CR, JK 4 / 8 1588 cm³ 40 kW (54 KM) 100 Nm 1980 do 1984
    1.6 CY 4 / 8 1588 cm³ 51 kW (70 KM) 133 Nm 1982 do 1984

    Ciekawostką jest iż w RPA nadal produkuje się Golfa MK1 pod nazwą CitiGolf, jednak ze starego auta posiada on nadwozie i elementy techniczne. Silnik i wyposażenie zostały przejęte z najnowszych modeli Volkswagena. Jednak do roku 1999, auta te były idealnym odwzorowaniem zwykłego Golf serii pierwszej. Samochód został w kwietniu 2006 roku zrestylizowany.



    Golf II 1983-1992

    W 1983 roku do niemieckich salonów trafiła nowa generacja Golfa. Od pierwowzoru różnił się m.in. tym, iż miał większy rozstaw osi i obszerniejszy bagażnik, zmodernizowano także sylwetkę. W tej wersji Golf był produkowany do 1992 roku. W 1985 wchodzi Golf II GTI 16V o mocy 139 KM (pierwszy silnik 16V w swojej klasie). W marcu 1989 roku wprowadzono do oferty dwie sportowe wersje: Golf Rallye i Golf G60 Limited. Obie wyposażone w napęd na cztery koła (Syncro) i sprężarkę mechaniczną (kompresor) "G". Pierwsze 5 tys. sztuk ma silnik ośmiozaworowy 1.8l i 118 kW/160 KM. Silnik o mocy 210KM (szesnastozaworowy) był montowany w wersji Limited. Została ona zbudowana w ilości tylko 71 sztuk i kosztowała 68500 DM. Ogromna popularność modelu była przyczyną wprowadzenia wersji o nadwoziu typu sedan, nazwanej Jetta. Do dziś Golf II jest popularnym samochodem klasy niższej średniej, co widać chociażby w statystykach pojazdów, sprowadzonych do Polski po 1 maja 2004 roku (od wejścia do Unii Europejskiej) - Golfy stanowią wśród nich większość. Nie było wersji kabriolet Golfa II, natomiast Golf I był oferowany w tej wersji aż do 1992 roku.

    Odmiany silnikowe

    Benzynowe
    Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Informacje dodatkowe
    1.3 4 8 1272 cm³ 40 kW (54 KM) 94 Nm Gaźnik
    1.3 4 8 1272 cm³ 44 kW (60 KM) 96 Nm Wtrysk
    1.6 4 8 1595 cm³ 51 kW (70 KM) 118 Nm Gaźnik
    1.6 4 8 1595 cm³ 53 kW (72 KM) 120 Nm Gaźnik
    1.6 4 8 1595 cm³ 55 kW (75 KM) 125 Nm Gaźnik
    1.8 4 8 1781 cm³ 66 kW (90 KM) 135 Nm Gaźnik (RH)
    1.8 4 8 1781 cm³ 66 kW (90 KM) 147 Nm Wtrysk, katalizator (GX)
    1.8 4 8 1781 cm³ 66 kW (90 KM) 147 Nm Wtrysk, katalizator (RP)
    1.8 4 8 1781 cm³ 79 kW (107 KM) 154 Nm Wtrysk, katalizator (PF)
    1.8 4 8 1781 cm³ 82 kW (112 KM) 153 Nm Wtrysk (PB)
    1.8 4 16 1781 cm³ 95 kW (129 KM) 168 Nm Wtrysk, katalizator (PL)
    1.8 4 16 1781 cm³ 102 kW (139 KM) 163 Nm Wtrysk (KR)
    1.8 4 8 1781 cm³ 118 kW (160 KM) 225 Nm Wtrysk, kompresor
    1.8 4 16 1781 cm³ 154 kW (210 KM) 247 Nm Wtrysk, kompresor, bi katalizator

    Wysokoprężne:
    Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy
    1.6 D 4 8 1588 cm³ 40 kW (54 KM) 100 Nm
    1.6 TD 4 8 1588 cm³ 44 kW (60 KM) 110 Nm
    1.6 TD 4 8 1588 cm³ 51 kW (70 KM) 133 Nm
    1.6 GTD 4 8 1588 cm³ 59 kW (80 KM) 155 Nm



    Volkswagen Golf III

    W listopadzie 1991 rozpoczęto produkcję Golfa III, który zastąpił Golfa II generacji. Samochód przybrał nowocześniejsze kształty, otrzymał także bogatszą paletę silników i lepsze wyposażenie. W 1992 roku Golf III został wybrany Samochodem Roku, zaprezentowano również wersje VR6 o pojemności 2,8 l, wyposażoną w sześciocylindrowy, nowoczesny silnik o sportowych ambicjach, dysponujący mocą 174 KM. Dość sporym zainteresowaniem cieszyły sie także wersje GTi o pojemności 2.0 l - ośmio i szesnasto zaworowej mających odpowiednio 115 KM i 150 KM. Wprowadzono możliwość zamówienia opcjonalne poduszki powietrznej dla kierowcy i pasażera. W 1993 roku zaprezentowano nową wersję - kabriolet, wprowadzono także model syncro z napędem na cztery koła oraz wersję VR6 o mocy 190 KM, przy pojemności 2.9 l, a także pierwszego w historii Golfa w wersji kombi - Variant. Nadwozie to było dłuższe od limuzyny o 32 cm. Wersja sedan pojawiła się w Europie tym razem pod nazwą Volkswagen Vento, jednak w USA Vento sprzedawane było nadal pod nazwą Jetta. Dużym wydarzeniem było zaprezentowanie czterocylindrowych turbodoładowanych silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,9 litra i mocy 90 KM oznaczonych symbolem TDI. W 1994 wyprodukowano 15 milionowego Golfa, natomiast w 1995 roku wprowadzono nową odmianę silnika oznaczonego symbolem SDI, o mocy 64 KM. Był to niezwykle oszczędny silnik wysokoprężny, wolnossący - bez doładowania, podobnie jak w TDI również posiadający elektroniczne sterowanie wtrysku paliwa. Dodano także poduszki powietrzne do wyposażenia seryjnego. W roku 1996 wszystkie modele posiadały seryjnie także ABS, boczne poduszki powietrzne dostępne były jako opcja. W tym roku zaprezentowano również edycję specjalną: 20 Jahre GTi", jako rocznice 20 letnich urodzin serii GTi. Wyprodukowany zostaje 17 milionowy Golf. We wrześniu 1997 Golf III zostaje zastąpiony modelem nowej genracji, którym był Volkswagen Golf IV. Niektóre odmiany i wersje, w tym przede wszystkim wersję kombi Golfa III produkowano jeszcze do 1999 roku, a po niewielkim faceliftingu wersja kabriolet była produkowana aż do początku 2003 roku.

    Wersje silnikowe

    Benzynowe:
    Model Cylindry/Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
    1.4 (ABD) 4 / 8 1391 cm³ 44 kW (60 KM) 107 Nm / 2800 obr. 09.1991 - 07.1995
    1.4 (AEX) 4 / 8 1391 cm³ 44 kW (60 KM) 116 Nm / 2800 obr. 07.1995 - 12.1997
    1.4 (APQ) 4 / 8 1391 cm³ 44 kW (60 KM) 116 Nm / 2800 obr. 12.1997 - 05.1998
    1.6 (ABU) 4 / 8 1598 cm³ 55 kW (75 KM) 126 Nm / 2800 obr. 08.1992 - 09.1994
    1.6 (AEA) 4 / 8 1598 cm³ 55 kW (75 KM) 128 Nm / 2600 obr. 10.1994 - 07.1995
    1.6 (AEE) 4 / 8 1598 cm³ 55 kW (75 KM) 135 Nm / 2800 obr. 07.1995 - 12.1997
    1.6 (AEK) 4 / 8 1595 cm³ 74 kw (101 KM) 135 Nm / 4400 obr. 08.1994 - 12.1995
    1.6 (AFT) 4 / 8 1595 cm³ 74 kw (101 KM) 140 Nm / 3500 obr. 01.1996 - 09.1998
    1.6 (AKS) 4 / 8 1595 cm³ 74 kw (101 KM) 140 Nm / 3500 obr. 07.1997 - 12.1997
    1.8 (AAM) 4 / 8 1781 cm³ 55 kW (75 KM) 140 Nm / 2500 obr. 08.1991 - 12.1997
    1.8 (ANN) 4 / 8 1781 cm³ 55 kW (75 KM) 140 Nm / 2500 obr. 12.1997 - 09.1998
    1.8 (ABS) GT 4 / 8 1781 cm³ 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr. 11.1991 - 07.1995
    1.8 (ANP) GT 4 / 8 1781 cm³ 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr. 12.1997 - 09.1998
    1.8 (ADZ) GT 4 / 8 1781 cm³ 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr. 10.1994 - 12.1997
    1.8 (ACC) GT 4 / 8 1781 cm³ 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr. 12.1994 - 12.1997
    2.0 ( 2E ) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 3200 obr. 11.1991 - 09.1994
    2.0 (ADY) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 3200 obr. 10.1994 - 12.1995
    2.0 (AGG) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 2600 obr. 07.1995 - 12.1997
    2.0 (AKR) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 2600 obr. 04.1997 - 12.1997
    2.0 (ABA) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 3200 obr. 03.1992 - 07.1995
    2.0 (ABF) GTI 4 / 16 1984 cm³ 110 kw (150 KM) 180 Nm / 4800 obr. 08.1992 - 12.1997
    2.8 (AAA) VR6 6 / 12 2792 cm³ 128 kW (174 KM) 240 Nm / 4200 obr. 01.1992 - 12.1997
    2.9 (ABV) VR6 6 / 12 2861 cm³ 143 kW (190 KM) 245 Nm / 4200 obr. 10.1994 - 12.1997
    Model Cylindry/Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
    1.9 ( 1Y ) 4 / 8 1896 cm³ 47 kW (64 KM) 124 Nm / 2400 obr. 11.1991 - 12.1997
    1.9 (AEY) SDI 4 / 8 1896 cm³ 47 kW (64 KM) 150 Nm / 2500 obr. 07.1995 - 12.1997
    1.9 (AAZ) TD / GTD 4 / 8 1896 cm³ 55 kW (75 KM) 150 Nm / 2400 obr. 11.1991 - 12.1997
    1.9 ( 1Z ) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr. 08.1993 - 07.1996
    1.9 (AHU) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr. 07.1996 - 12.1997
    1.9 (ALE) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr. 05.1996 - 12.1997
    1.9 (AFN) TDI 4 / 8 1896 cm³ 81 kW (110 KM) 235 Nm / 1900 obr. 02.1996 - 12.1997

    Golf III A59:

    W latach 1992-1994 Volkswagen zajmował się projektem rajdowej wersji Golfa III. Do dziś dotrwały dwa egzemplarze, jeden jest w rękach prywatnych, a drugi stanowi eksponat muzeum VW w Wolfsburgu. Trzeci, jak głoszą pogłoski, został rozbity podczas testów. A59 cechowały znacznie lepsze osiągi, nawet w porównaniu do wersji VR6. Został on poszerzony i zmniejszony został prześwit. Dodano duży spoiler na dachu oraz zmieniono zderzaki. Wizualnie A59 znacznie odbiegał od seryjnej wersji. Zastosowano 6-biegową skrzynię i napęd na cztery koła.

    Silnik A59 jest najbardziej wysiloną jednostką jaka została zamontowana w trzeciej generacji Golfa. Z 1999 cm³ 16V uzyskano 275KM przy 6000obr. Moment obrotowy to 367Nm przy 3500obr. Wyposażony był w turbosprężarkę oraz wielopunktowy wtrysk paliwa. Projekt zarzucono w 1994 roku, lecz do dziś Golf A59 jest pewnego rodzaju legendą wśród fanów VW.

    Dane techniczne:

    * pojemność silnika: 1999cm³
    * ilość zaworów: 16
    * Moc maksymalna: 275KM/202KW przy 6000obr.
    * Moment obrotowy: 367Nm przy 3500obr
    * Prędkość maksymalna: >250km/h
    * Przyspieszenie 0-100: 4,2s
    * Masa własna: 1373kg



    Volkswagen Golf IV

    Golf IV- niemiecki samochód marki Volkswagen, przedstawiciel segmentu samochodów klasy kompaktowej. Produkowany w latach 1997- 2003.

    Po rozpoczęciu produkcji Golfa IV rozpoczętej w 1997 roku Volkswagen rozpoczął serię zmian w innych modelach. Kabriolet oparty na serii III poddany został face liftingowi w celu upodobnienia go do modeli IV generacji. Sedan na bazie Golfa IV przemianowano na Volkswagen Bora (na rynku Ameryki Północnej pozostała nazwa Jetta. W Europie sprzedano ponad 2 mln egzemplarzy Golfa IV. W 2003 Golf IV został zastąpiony modelem nowej generacji, którym był Volkswagen Golf V. Niektóre odmiany i wersje, w tym przede wszystkim wersję kombi Golfa IV produkowano jeszcze do maja 2006 roku.

    Benzynowe
    Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata Oznaczenia silników
    1.4 4 16 1390 cm³ 55 kW (75 KM) 128 Nm 1997 do 2003 APE, AHW, AKQ, AXP, BCA, AUA
    1.6 4 8 1595 cm³ 74 kW (101 KM) 145 Nm 1997 do 2000 AEH, AKL, APF
    1.6 4 8 1595 cm³ 75 kW (102 KM) 148 Nm 2000 do 2003 AVU, BFQ
    1.6 4 16 1598 cm³ 77 kW (105 KM) 148 Nm 2000 do 2003 AUS, AZD, ATN, BCB
    1.6 FSI 4 16 1598 cm³ 81 kW (110 KM) 155 Nm 2002 do 2003 BAD
    1.8 4 20 1781 cm³ 92 kW (125 KM) 170 Nm 1997 do 1999 AGN
    1.8T 4 20 1781 cm³ 110 kW (150 KM) 210 Nm 1997 do 2003 AGU, AUM, ARZ, ARX
    1.8T 4 20 1781 cm³ 132 kW (180 KM) 235 Nm 2001 do 2003 AUQ
    2.0 4 8 1984 cm³ 85 kW (115 KM) 172 Nm 1999 do 2003 APK, AQY, AZJ, ATU, AGW
    2.3 5 10 2327 cm³ 110 kW (150 KM) 205 Nm 1997 do 2000 AGZ
    2.3 5 20 2327 cm³ 125 kW (170 KM) 220 Nm 2000 do 2003 AQN
    2.8 6 24 2792 cm³ 150 kW (204 KM) 270 Nm 1999 do 2003 AQP, BDE, AUE
    R 32 6 24 3189 cm³ 177 kW (241 KM) 320 Nm 2002 do 2003 BFH, BJS

    Wysokoprężne:
    Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata Oznaczenia silników Typ zasilania
    1.9 SDI 4 8 1896 cm³ 50 kW (68 KM) 133 Nm 1997 do 2003 AGP, AQM VP
    1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm 1997 do 2002 ALH, AGR VP
    1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 74 kW (101 KM) 240 Nm 2000 do 2003 ATD, AXR PD
    1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 81 kW (110 KM) 235 Nm 1997 do 2002 AVG, AHF, ASV, ASK VP
    1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 85 kW (115 KM) 285 Nm 1999 do 2001 AJM, AUY PD
    1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 96 kW (130 KM) 310 Nm 2001 do 2003 ASZ PD
    1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 110 kW (150 KM) 320 Nm 2001 do 2003 ARL PD



    Volkswagen Golf V

    W latach 2003-2008 produkowano piątą generacja Volkswagena Golfa. Dla miłośników sportowej jazdy przewidziano wersję GTi z silnikiem o mocy 200 KM. Pod koniec 2004 roku zadebiutowała nowatorska, podwyższona wersja o nazwie Golf Plus, będąca czymś pomiędzy zwykłym Golfem a minivanem skonstruowanym na jego płycie podłogowej o nazwie Touran.
    W Ameryce na początku 2005 roku zadebiutował już sedan na bazie Golfa V o nazwie Volkswagen Jetta, i pod tą właśnie nazwą pojawił się na starym kontynencie jesienią 2005 roku.
    Wraz z modelem Jetta, w Europie zaprezentowano również całkowicie nowy model o nazwie Eos. Jest to nic innego, jak kabriolet-coupe opracowany na bazie Golfa V. Zmieniono przedni pas tak, aby odróżnić go od reszty rodziny.

    W 2005 roku do sprzedaży trafił najmocniejszy w historii seryjnie produkowany Golf. Jego nazwa to Golf R32 - zbudowany jest na podstawie Golfa piątej generacji. Wyposażony jest w wolnossący, sześciocylindrowy silnik w układzie V o pojemności 3200 cm3. Jego moc maksymalna to 250 KM. Silnik oznaczany jest skrótem FSI, co oznacza bezpośredni wtrysk paliwa - ostatnio najpopularniejsze odkrycie grupy Volkswagen/Audi. W Paryżu w 2006 zadebiutowała rekreacyjna wersja Volkswagena Golf Plus, pod nazwą CrossGolf. Wyróżnia się ona zwiększonym prześwitem podwozia oraz elementami wyposażenia, które wskazują na możliwości poruszania się poza asfaltowymi drogami.

    Wersje silnikowe

    Benzynowe:
    Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
    1.4 4 16 1.390 cm³ 55 kW (75 KM) 126 Nm 2003 do 2006
    1.4 4 16 1.390 cm³ 59 kW (80 KM) 132 Nm od 2006
    1.4 FSI 4 16 1.390 cm³ 66 kW (90 KM) 130 Nm 2004 do 2005
    1.4 TSI 4 16 1.390 cm³ 90 kW (122 KM) 200 Nm od 2007
    1.4 TSI 4 16 1.390 cm³ 103 kW (140 KM) 220 Nm od 2006
    1.4 TSI 4 16 1.390 cm³ 125 kW (170 KM) 240 Nm od 2005
    1.6 4 8 1.595 cm³ 75 kW (102 KM) 148 Nm 2004 do 2007
    1.6 FSI 4 16 1.598 cm³ 85 kW (115 KM) 155 Nm od 2003
    2.0 FSI 4 16 1.984 cm³ 110 kW (150 KM) 200 Nm od 2004
    2.0 GTI (TFSI) 4 16 1.984 cm³ 147 kW (200 KM) 280 Nm 2004 do 2005
    2.0 GTI (TFSI) 4 16 1.984 cm³ 169 KW (230 KM) 300 Nm od 2005
    R32 6 24 3.189 cm³ 184 KW (250 KM) 320 Nm od 2005

    Wysokoprężne:
    Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
    2.0 SDI 4 16 1.968 cm³ 55 kW (75 KM) 140 Nm od 2004
    1.9 TDI 4 8 1.896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm od 2004
    1.9 TDI 4 8 1.896 cm³ 77 kW (105 KM) 250 Nm od 2003
    1.9 TDI DPF 4 8 1.896 cm³ 77 kW (105 KM) 250 Nm od 2003
    2.0 TDI 4 16 1.968 cm³ 103 kW (140 KM) 320 Nm od 2003
    2.0 TDI DPF 4 8 1.968 cm³ 103 kW (140 KM) 320 Nm od 2003
    2.0 TDI DPF 4 16 1.968 cm³ 125 kW (170 KM) 350 Nm od 2006



    Volkswagen Golf VI

    Golf VI, 2008- nadal

    Nowa wersja Golfa, oznaczona numerem VI zadebiutowała na rynku o dwa lata wcześniej niż zakładano. Jest to spowodowane tym, iż poprzednik - Golf V nie spełnił oczekiwań koncernu Volkswagen AG. Zatem podczas projektowania nowego modelu postawiono również na obniżenie kosztów produkcji. W fazie początkowej będzie produkowanych 10 wersji silnikowych. Władze koncernu zastanawiają się też nad datą wprowadzenia najmocniejszego silnika R36, gdyż wersja R32 znana z dwóch poprzednich modeli nadal dobrze się sprzedaje. Nowa generacja przeboju z Wolfsburga przejęła ze swojego poprzednika płytę podłogową oraz konstrukcję dachu. Reszta elementów nadwozia została zaprojektowana na nowo lub poddana modernizacji.

    Silniki benzynowe:

    * 1.4 80 KM (od 2008)
    * 1.6 102 KM (od 2008)
    * 1.6 DSG 102 KM (od 2008)
    * 1.6 BiFuel 102 KM (98 KM na LPG) (od marca 2009)
    * 1.4 TSI 122 KM (od 2008)
    * 1.4 TSI DSG 122 KM (pd 2008)
    * 1.4 TSI 160 KM (od 2008)
    * 1.4 TSI DSG 160 KM (od 2008)
    * 2.0 GTI TSI 210 KM (od marca 2009)
    * 2.0 GTI TSI DSG 210 KM (od marca 2009)

    Silniki diesla:

    * 1.6 TDI 105 KM (od maja 2009)
    * 1.6 TDI DSG 105 KM (od maja 2009)
    * 2.0 TDI 110 KM (od 2008)
    * 2.0 TDI DSG 110 KM (od 2008)
    * 2.0 TDI 140 KM (od 2008)
    * 2.0 TDI DSG 140 KM (od 2008)
    * 2.0 TDI 4MOTION 140 KM (od 2008)

    Planowane jednostki

    * 2.0 R20T 270 KM 4MOTION (maj 2009)
    * 2.0 GTD 170 KM (maj 2009)



    źródło: INTERNET!!!!!!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rozszczep.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! Tanit diary Design by SZABLONY.maniak.pl.