ďťż
Tanit diary
OTWARTE TRENINGI ASHIHARA KARATE Darłowo/Słupsk- marzec 2010
SEMINARIUM SHIN AI DO KARATE MROZY 12.01.2008
SZKOLENIA ASHIHARA KARATE - od maja do pażdziernika 2010 r.
Karate Kyokushin Toruń - klub Spartakus
LATO - 2010 Z ASHIHARA KARATE W DARŁOWIE
WAKACYJNA PROPOZYCJA - ASHIHARA KARATE W DARŁOWIE
MISTRZOSTWA MAZUR W ALL STYLE KARATE 2007
Puchar Polski Ashihara Karate
UNIKATOWE CZAPY OD CZAPY
sprzedam break beat - Moby Go rmx
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sulimczyk.pev.pl

  • Tanit diary

    Witam wklejam tekst w wersji angielskiej napisany przez Dietmara Schmidta oraz wersje polska tlumaczona przeze minie.(niestety nie znam perfekt angielskiego wiec moga wystepowac niedomowienia jesli ktos moze cos poprawic bede wdzieczny)

    Jak i zaprasam na seminarium z tworca stylu Dietmarem Schmidtem szczególy w dziale co gdzie kiedy?

    Pozdrawiam

    GENEZA ZENDO RYU KARATE DO

    Zacznijmy od twórcy stylu Zen Do Karate Tai Te Tao. Oficjalnie zatwierdzonego w Japonii, Petera Jakhe 6 Dan zmarłego w Monachium 1995 roku.

    W 1975 roku narodził się styl Zen Do Karate Tai Te Tao. Ideą powstania nowego stylu było, spostrzeżenie negatywnych wzorców propagowanych w Karate i sportowym Taekwondo, narastająca brutalność i produkowanie maszyn do walki na międzynarodową skale.

    Nazwa Zen Do Karate ukazuje nam praktykę Zen w sensie Do (drogi) kładąc nacisk na wzmocnienie charakteru , w ten sposób karate staje się „drogą” do człowieczeństwa ucząc adepta karate szanować życie. Podobnie jak w innych stylach karate , celem nie może być gloryfikacja przemocy.

    Peter Jankhe całe swe życie poświęcił niesieniu pomocy głodującym i cierpiącym dzieciom, więźniom politycznym, niewinnie uwięzionym osobom, wspierał ludzi przy udziale organizacji międzynarodowych jak i rządowych.
    Nawet ryzykował życie pomagając maltretowanym dzieciom w kraju i za granicą.

    Takie nastawienie duchowe i umysłowe sprawiło ze jego styl stal się rozpoznawalny w Japonii jak również uznawany przez tamtejszych mistrzów.
    Pochodzenie i podstawy stylu jak i filozoficzne aspekty sztuki Petera Jankhe zostały omówione, spisane i zaakceptowane przez Wielkich Mistrzów Japońskich jak i naukowców.
    Spadkobiercą systemu jest Lothar Sieber mieszkający w Monachium rozwinął i zmodernizował tradycyjne techniki. Jednak z upływem lat filozofia Zen Do Karate Tai Te Tao zanikała. To oddalenie od pierwowzoru spowodowało Rozwój Zendo Ryu Karate Do którego twórcami są Dietmar Schmidt oraz Rudolf Gabert. Styl ten nawiązuje do wartości moralnych propagowanych przez Petera Jankhe .W sztukach walki każdy aspekt fizyczny musi iść w parze z rozwojem psychicznym.

    W przeciągu ostatnich 10 lat zostały dołączone dwa pozytywne aspekty:

    Pierwszym jest IDO RYU ( bezustanny ruch)stworzone w Australii przez Profesora Wally Strauß. W tym systemie duchowa droga (psychiczna siła) oraz płynny ruch (harmonia fizycznej energii) są połączone i tworzą jeden cel.

    Drugim jest specjalny model treningowy opracowany przez niemieckiego nauczyciela Zen Helmuta Queckenstedt (również posiadacza stopni mistrzowskich w karate), który został włączony do programu szkoleniowego wnosząc pozytywnych aspektów .
    Dietmar Schmidt i Rudolf Gabert polączyli te praktyczne i teoretyczne elementy tworząc ZENDO RYU KARATE DO.

    SZKOŁA ŻYCIA

    Zendo Ryu Karate Do nie powinno być postrzegane jako,,, aktywność ruchowa lecz jako sposób na życie.
    W karate skupionym na kumite sportowym, zawodach, pucharach ,wygranych i pokonanych chodzi tylko o tytuły i puchary. Jednak zwycięstwo nie jest głównym celem w Sztukach Walki tylko droga (DO) i praktyka sztuki poprzez całe życie.
    Oczywistym jest że sztuki walki to walka, jednak nie na płaszczyźnie sportowej.
    W Zendo Ryu Karate Do celem wolnej walki jest rozwijanie siły umysłu i harmonijne łączenie i koordynowanie jej z energią fizyczną. Uczucia rozpraszające i niepokojące nas takie jak gniew, strach, niepewności powinny zostać wyeliminowane z naszej psychiki, jak również chęć zwycięstwa.
    Chęć wyeliminowania tych uczuć rozpoczyna walkę z samym sobą.
    Kiedy zaczniesz wygrywać będziesz wstanie coraz to bardziej kontrolować samego siebie. Zacznie się rozwijać wewnętrzny spokój. Twój umysł się wycisza , oddech staje się płytki a ciało odpręża. Teraz myśli mogą się skupić na jednym celu. W tym kontekście niezbędnym jest abyś walczył nie z przeciwnikiem a partnerem. Partner umożliwi ci walkę techniczną a zarazem pomoże w osiągnięciu skuteczności w karate. Musimy nauczyć się jednocześnie kontrolować chęć zwycięstwa i strach przed porażką.
    Celem rozwoju w karate jest samokontrola jak i umożliwienie wygranej partnerowi. Jest to możliwe jedynie gdy jest wzajemny szacunek i uczciwość.
    Ta filozofia jest głównym elementem w Zendo Ryu Karate Do.
    Główna ideą wolnej walki w Zendo Ryu Karate Do jest skoncentrowanie całej energii psychicznej i fizycznej na jednym punkcie ciała i wystrzelenie techniki niczym z katapulty w kierunku partnera.

    BRAK STYLU

    Na obecnym poziomie Zendo Ryu Karate Do to system bez stylu. Każda technika jest rozwijana by stać się najbardziej efektywną. Wszystkie techniki muszą być trenowane aby stały się płynne, harmoniczne, kocie i elastyczne.
    Ruch ciała musi opierać się na utrzymaniu równowagi centrum (ruch Hara).
    Wszystkie techniki (bez wyjątku) podporządkowane zasadzie siła z siłą a nie siła przeciw sile. Techniki ofensywne wykonywane przez partnera nie są blokowane lecz zmieniają kierunek w tym samym czasie nasze ciało powinno zejść z linii ataku.

    Zendo Ryu Karate Do opiera się na poniższych elementach:

    Duchowe nastawienie – Ruch – Harmonia – Kata – Techniki – Walka – Tameshiwari – samoobrona.

    Zendo Ryu Karate Do jest systemem bardzo elastycznym i niezależnym bez stylowych wytycznych. Dietmar Schmidt I Rudolf Gabert uważają za bardzo istotne aby system ten pozostał otwarty w przyszłości.

    W wyniku czego Zendo Ryu Karate Do zaczerpnęło wiele elementów z różnych sztuk walki takich jak:

    Shotokan Goju Ryu Wado Ryu Wushu (Kung Fu) Taekwon Do
    Japonia Japonia Japonia Chiny Korea

    Zen Do Karate Tai Te Tao
    Niemcy
    (Zatwierdzony przez mistrzów z Japonii)

    Zendo Ryu Karate Do

    Zen = Zen droga pustej ręki

    Do = Praktyka Zen w znaczeniu drogi Do

    Ryu = Metoda nauki/dawny styl

    Karate Do = droga pustej ręki

    Znaczenie tych czterech elementów można sprowadzić do:

    Szacunek do ludzkiego życia i godności

    Zendo Ryu Karate Do odróżnia się od innych sztuk walki brakiem przywiązania do zwycięstwa lub porażki, ale sluży edukacji ciała i ducha studentów, umożliwia wyzbycia się egoistycznego podejścia do życia.

    The Origin of Zendo Ryu Karate Do

    Let´s begin with the founder of the karate system Zen Do Karate Tai Te Tao, officially acknowledged in Japan, Peter Jahnke 6th Dan, who died in Munich in 1995.

    The idea that persuaded him to create a new system resulted from negative developments in the martial arts in the 1970´s, which only seemed to produce more fight machines. It became evident that brutality in karate and Tae-Kwon-Do sports was increasing on a national and international scale, and that is why the system of Zen Do Karate Tai Te Tao was founded in 1975.

    The name of Zen Do Karate shows that it is about Zen art in the sense of Do (way), giving priority to the consolidation of character, and that karate becomes a ´way´ to human maturity educating the karateka to respect life. Like in the practice of all other karate systems priority must not be given to the education for violence.

    In Peter Jahnke the spiritual way was so deeply rooted that all his life he worked hard for starving and suffering children, for politically persecuted and innocently arrested persons, also supporting these people with the help of national and international organisations. He even risked his life helping mistreated children at home and abroad.
    His spiritual attitude and mentality surpassed that of the Japanese grand masters and that is why his system became known in Japan and found recognition there.
    The background of the origin and the philosophical interpretation of the spiritual foundations were spread, spoken and written, and then acknowledged by Japanese grand masters and scientists.
    Lothar Sieber from Munich is Peter Jahnke´s successor. He developed and modernized techniques. The philosophical aspects of Zen Do Karate Tai Te Tao , however, were neglected more and more over the years. ´Outgoing´ actions had become dominant over ´inner´ actions during practice.

    The above mentioned aspects have moved Dietmar Schmidt and his Budo partner, Rudolf Gabert, to create the new system of Zendo Ryu Karate Do, which corresponds to their common understanding of martial art. It is both, a recollection of the spiritual values of the martial arts in general, and a reference to the philosophy of Peter Jahnke. For every physical action in a martial art must always be accompanied by mental studies. Never must one of these priorities be neglected.

    In the last ten years two positive aspects were added:
    First, IDO Ryu (the perpetual movement) created by the Austrian professor Wally Strauß. In this system the spiritual way ( the psychological force), the best possible school of movement (harmony of the physical energy) and togetherness (not separateness) are in the centre of attention.
    Second, special training methods of the German Zen teacher Helmut Queckenstedt (also holding dans in Karate Do) have been integrated, thus providing a new and positive stimulus to the existing training units.

    Dietmar Schmidt and Rudolf Gabert have combined all these theoretical and practical elements to form the system of ZENDO RYU KARATE DO.

    A School for Life

    Zendo Ryu Karate Do should not be regarded as a leisure activity, but a school for life.

    In karate focussed on sports the training of kumite, competition, is predominant. It is about winning or losing, beating one´s opponent to achieve titles and cups. Not victory, however, is the main goal in any martial art, but the way (Do) and lifelong practice.

    Of course, martial arts means fighting, but not against an opponent for the sake of winning. You fight together with a partner instead. The sense of free fighting in Zendo Ryu Karate Do lies in developing the power of the mind and in effectively harmonizing and coordinating this power with your physical force. Disturbing and distracting thoughts must be eliminated so that feelings of fear, rage, insecurity and the will to win can be suppressed or do not start to exist in the first place.

    In this way the fight against yourself begins. Once you have started this fight to win over your own self, you will more and more be able to get yourself under control. Inner peace develops. Your mind calms down, breathing becomes shallow and your body can relax. Now the thoughts can be focussed on a single goal.
    In this context it is absolutely necessary that in free fighting you regard the person you fight with as a partner and not as an opponent. A partner helps you to use your chances and to fight correctly with fine karate. We must learn to control our wish to win and the fear to lose in the same way.

    It is a matter of education to train one´s self-control and to offer the partner the opportunity to win as well. This is only possible when there is fairness and respect for each other. This philosophy is a key element in Zendo Ryu Karate Do.

    The basic idea when using the whole repertoire of techniques in a Zendo Ryu Karate Do free fight is to concentrate all physical energy and power on a single point of the body. Like from a catapult, the techniques are shot towards the partner.

    No Style Instructions

    At the present state of technique Zendo Ryu Karate Do is a system without style. It goes the way without style instructions in order to develop every single technique most effectively. One must take into consideration that no karate of strength is practised. All techniques must be trained in a way that they are in harmony, smooth, catlike and flexible.
    The whole body movement must be based on keeping one´s centre in balance (movement in hara).
    All defense techniques are – without exception – carried out according to the principle ´force with force´ and not ´force against force´. Offensive techniques of the partner are not simply blocked, but diverted. At the same time movements to get out of the way are preferred.

    Zendo Ryu Karate Do is based on the following elements:

    Spiritual attitude - Movement - Harmony - Kata - Technique - Fight - Break test - Self-defense

    Zendo Ryu Karate Do is an independent and very flexible system without style instructions. Dietmar Schmidt and Rudolf Gabert find it very important that it remains an open system also in future.
    Therefore Zendo Ryu Karate Do contains various elements from the following systems:

    Shotokan Goju Ryu Wado Ryu Wushu (Kung Fu) Taekwon Do
    Japan Japan Japan China Korea

    Zen Do Karate Tai Te Tao
    Germany
    (acknowledged by grand masters in Japan)

    Zendo Ryu Karate Do

    Zen = Zen Way of the empty hand

    Do = Zen art in the sense of Do

    Ryu = Method of education/traditional style

    Karate Do = Way of the empty hand

    These four elements can be summed up as follows:

    v Respect for life and human dignity

    Zendo Ryu Karate Do distances itself from other systems since it does not care about victory or defeat, but serves the education of the mind and body so that the pupil can reach a state of complete naturalness and be free from a dualistic way of thinking and feeling in his or her everyday life.
    By Dietmar Schmidt
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rozszczep.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! Tanit diary Design by SZABLONY.maniak.pl.