ďťż
Tanit diary Procesor AMD ATHLON 64 X2 4200+ + Monitor LG LSD19 Windows 7 Home Premium PL 32/64-bit BOX Windows 7 Home Premium PL 64 bit BOX Opóźnienie na Ventrilo 2.1.4 Winows 7 ultimate 64 bit Commodore 64 - 100 gier Metody badania uszkodzeń i usuwania na nośnikach cd Trwałe metody depilacji TaiCHI WU style - Wang Peisheng Typy NeroNa Sierpniowy Konkurs Modelarski 2010 |
Tanit diarySprzedam - 64 Leg-Attack Methods of SHAOLIN KUNG-FU - By Wang Xinde ; w języku polskim. Posiadam kilka egzemplarzy, jeśli jeszcze nie wiesz co to jest na dole zamieszczam fragmenty. Książka legenda, wydana gdzieś za komuny i przetłumaczona na polski ja szukałem jej 7 lat. Miałem dwa egzemplarze, dzięki czemu udało mi się skompletować text oraz ilustracje. Możesz jej szukać jak ja, albo poprostu napisać do mnie na moderatorx@wp.pl, jeśli chodzi o cenę myślę że się dogadamy, na pewno nie będzie to 100 ani 1000 zł. Ale nie mam zamiaru oddawać ich byle komu za przysłowowego piątaka. Włożyłem dużo pracy aby ją znaleźć i wspólnie z innymi złożyć do kupy. Ksiązka jest bezcenna, i dzieliłem się nią z każdym kto naprawdę potrafił oddać serce, sztuce kung-fu "w działaniu dążyć do perfekcji".Mogę się również zamienić, jęsli chcesz mogę wymienić się z to bą materiałami szkoleniowymi.... ale najbardziej potrzebuje podręczników akademickich, z medycyny... Nie mam czasu ganiać po wszystkich forach ani siedzieć w internecie, ale jeśli napiszesz na mój domowy e-mail (moderatorx@wp.pl) napewno na niego odpowiem, mam tylko 11 egzemlarzy (szczerze różnej jakości, ktoś chciał ksero ktoś robił sobie wydruk, zostało to co zostało i na pewnowięcej nie będzie, ale proszę wszystkich aby w miarę własnych możliwości również dzielili się tak wspaniałą i niedostępną publikacją) Pozdrawiam - Chinese Kung-Fu Series - 3 - 64 Leg-Attack Methods of SHAOLIN KUNG-FU By Wang Xinde SPIS RZECZY o autorze przedmowa Naturalna Szkoła Jingang-Chan Sztuk Wojennych Shaolin Siedem Gong Pięć Prac Dwie techniki Siedem Metod Osiem Taktyk Istotne cechy zastosowania metod ataku nogami 1. Interpretacja istotnych cech 2. Główne miejsca trafień ludzkiego ciała Rys. 1 Widok z przodu ludzkiego ciała Rys. 2 Widok z tyłu ludzkiego ciała 64 Metody Ataków Nożnych CZĘŚĆ PIERWSZA - Metody ataku jedną nogą /30/ 1. Żmija Strzelająca Językiem 2. Żółty Pyton Macha Swoim Ogonem 3. Feniks Rozkłada Swoje Skrzydła 4. Dziki Koń Uderzający Kopytom 5. Żmija Zwija Swój Język 6. Zahaczenie punktu Kunlun 7. Przednia krótka noga 8. Żmija atakująca brzuch 9. Biały Żuraw Wyciągający Ciało 10, Lampart Machający Ogonem 11. Mnich Kopiący Kamyki 12. Czarny Tygrys Machający Ogonem 13. Żmija Uderzająca w Serce 14 Głodny Lew Stawia Swoją Łapę 15. Czarny Smok Zmiatający Ziemie 16. Czarny Niedźwiedź Tupie Łapą 17. Generał Dosiadający Konia 18. Uderzenie Rogiem Nosorożca 19. Atakujący Nosorożec 20. Głodny Tygrys Chwytający za Serce 21. Nurkujący Sęp Składający Skrzydła 22. Uderzenie w brzuch i zahaczanie krocza 23. Kopnięcie podeszwą w policzek 24. Trafienie w głowę nogą zataczający łuk w tył 25. Kopnięcie w tył głowy przeciwnika 26 Pijący Nosorożec 27. Galopujący Koń Stawiający Kopyto 28. Pełzanie Żółtego Pytona 29. Złoty Smok Machający Ogonem 30. Dziki Koń Nadeptujący na Noge CZĘŚĆ DRUGA - Metody ataku nogami z wyskoku /9/ 31. Skaczący Tygrys Połyka Serce 32. Lecący Smok Machający Ogonem 33. Skaczący Wąż Prześlizgujący się Przez Dziurę 34 Dziki Tygrys Patrzący w Tył 35. Złoty Smok Pijący Wode 36. Dźgniecie Złotą Włócznia 37. Złoty Lampart Przeskakujący Przez Rów 38. Pustelnik Uderzający w Skałe 39. Opadający Sęp Trzepotający Skrzydłami CZEŚĆ TRZECIA - Złożone Metody Ataków Nogami /25/ 40. Bieg Głodnego Lwa 41. Zahaczenie i Przesunięcie 42. Dwa Smoki Machające Ogonami 43. Bądzący Kozioł 44. Lew Skaczący Na Dwa Lamparty 45. Elegancko Kroczący Generał 46. Ukłon Czarnego Niedźwiedzia 47. Złamanie Kości Goleniowej i Sięgnięcie Nerki 48. Złamanie Kości Goleniowej i Trafienie w Serce 49. Złajanie Kości Goleniowej i Zaatakowanie Zamachem 50. Złamanie kości goleniowej i Zatrzaśniecie drzwi 51. Złajanie Kości Goleniowej i Machniecie Ogonem 52. Trafienie w Kość Goleniową i Zaatakowanie Żeber 53. Trafienie w Kość Goleniową i Dosiadanie Konia 54. Trafienie w Kość Goleniowy i Dźgnięcie w Gardło 55. Trafienie w Kość Goleniową i Uderzenie Kolanem 56. Lecący Żuraw Prostujący Nogi 57. Lecący Smok Uderza w Brzuch 58 Skaczący Tygrys Uderzający w Pierś 59. Poskromienie Smoka i Oswajanie Tygrysa 60. Trzy Smoki Bawiące się Szponami 61. Łańcuch Kopnięć Okrężnych 62. Złoty Lampart Rzucający Się w Przód 63. Łańcuch Kopnięć w Brzuch 64. Lew Bawiący Się Pazurami O AUTORZE Wang Xinde, trzydzieści osiem lat, jest mistrzem Wushu i Qigong dobrze znanym w prowincji Zhejiang. Trenował także ”Naturalną Szkołę Jingang-Chan Sztuk Wojennych Shaolin”, która jest połączeniem Wushu i Qigong /tzn. kombinacją medytacji i pięści/ rzadko widzianym nawet w Chinach. Od najmłodszych lat Wang pokochał Wushu. W wieku pięciu lat uczył się od swojego ojca istotnych rzeczy Gongliquan /ćwiczenie ogólnorozwojowe/, Dahongquan i Xiaohongquan. W wieku siedmiu lat trenował Huaquan, a w wieku piętnastu lat został zaakceptowany na ucznia przez Jingwu Chanshi, buddyjskiego mnicha z Naturalnej Szkoły Jingang-Chan, który wędrował z Hangshou do Sichuan. Młody chłopiec codziennie chodził do szkoły, a wieczorami ćwiczył Wushu. W czaaio krótszym niż jeden rok opanował trzydzieści dwie sekwencje Wushu, co zyskało duże uznanie u jego nauczyciela. Teraz zapoznał on go sekretem sześciu głównych umiejętności Qigong, tzn. trzech umiejętności zewnętrznych - pracy ciała, pracy oddechu i pracy koncentracji oraz trzech umiejętności wewnętrznych - ekspresji, dźwięku i harmonii. W końcu połączył on Wushu i Qigong. Dzięki rygorystycznemu treningowi z Jingwu oraz sześciu miesiącom treningu indywidualnego Wang uzyskał wielką biegłość tak w Wushu, jak i Qigong. Po śmierci swojego ukochanego nauczyciela Wang Xinde dalej stosował się do jego nauk i ćwiczył wytrwale przez następnych dziesięć lat. Nie utrzymywał przy tym żadnego kontaktu z zewnętrznym światem. Dopiero w roku 1979 został szefem wyszkolenia Drużyny Wushu Prowincji Zhejiang. Dzięki prowadzonym przez niego treningom członkowie grupy byli przygotowani do zawodów już w ciągu kilku miesięcy. Debiut tej drużyny miał miejsce na narodowym pokazie Wushu, który odbywał się w Nanning w prowincji Guangxi. Później został zaproszony do zademonstrowania umiejętności swoich i drużyny w Beijing na Czwartjch Narodowych Zawodach. Zdobyli oni tam wysoką nagrodę kręgu Wushu a także duże uznanie u publiczności. Dzięki temu Naturalna Szkoła Jingang Chan Sztuk Wojennych Shaolin została zaprezentowana zwykłym ludziom. W roku 1981 Wang został sędzią na Narodowych Zawodach Wushu. Będąc szefem wyszkolenia drużyny Zhejiang Wushu zapoznał swoich uczniów z "Trzema sekwencjami boksu węża". Jest to jedna z siedmiu umiejętności Naturalnej Szkoły JingangChan. Jest to unikalny styl ze wspaniałymi postawami, który na zewnątrz wygląda łagodnie, ale jest mocny wewnątrz. Dzięki uzyskanym w ten sposób umiejętnościom jedna z dziewcząt, o nazwisku Shen Shujuan, zdobyła w roku 1980 piąte, a w roku 1981 pierwsze miejsce na Narodowych Zawodach Wushu. Zyskała ona sobie duże uznanie zagranicznej widowni, kiedy w roku 1981 brała udział w pokazach odbywających się w kilku krajach europejskich. Inna dziewczyna, Zhang Xiaoyan, wspaniale zademonstrowała swoje umiejętności w Japonii w roku 1980 i została tam bardzo ciepło przyjęta przez ludzi z kręgu japońskich sztuk wojennych. Inny zdolny uczeń Wang Xinde'a, Ji Chunhua, zagrał rolę "łysego orła" w filmie "Klasztor Shaolin". Od roku 1967 Wang wykorzystuje Qigong do badania pacjentów i leczenia ich dolegliwości. W kwietniu 1980 roku brał udział w badaniach na temat Qigong oraz pięciokrotnie prowadził grupy treningowe, które za każdym razem liczyły prawie po sto osób. Obecnie jest on znaną i szanowaną osobistością w kręgu Wushu prowincji Zhejiang. Chun Ben PRZEDMOWA Każde żyjące na ziemi stworzenie musi walczyć o przeżycie. W całej długiej historii rodzaju ludzkiego człowiek rozwinął różne rodzaje form samoobrony, aby móc żyć i rozwijać się. I to właśnie Jest powodem powstania i doskonalenia się Wushu. W ciągu swojej liczącej kilka tysięcy lat historii Wushu było praktykowane przez niezliczone rzesze Chińczyków i rozwijane przez wielu mistrzów Wushu, którzy opracowywali nowe techniki i doskonalili swoje umiejętności. Dzisiejsze Wushu oznacza nie tylko walkę z przeciwnikiem w celach samoobrony, ale jest także formą fizycznego treningu ze swym unikalnym narodowym stylem. Wushu jest rodzajem sztuki walki z bronią lub bez niej oraz składa się z serii ofensywnych i defensywnych ruchów, które łączą ze sobą ruch i bezruch, szybkość i powolność, żywość i łagodność oraz zwody i rzeczywiste ataki. Dzięki kulturowej wymianie z różnymi krajami Wushu rozprzestrzeniło się także poza granice Chin, a wolny styl walki tej sztuki został zaadoptowany nawet do sportu. Wysokie umiejętności i dzikość walki sportowców zawsze są interesujące i ekscytujące. Dużą popularność zyskały sobie także "filmy Kung Fu", które są oparte właśnie na wolnym stylu walki. Naturalna Szkoła Jingang-Chan jest rzadko widzianą szkołą Wushu w Chinach. Charakteryzuje się ona unikalną teorią walki oraz serią wewnętrznych i zewnętrznych umiejętności, a zwłaszcza biegłością w ataku nogami. Będąc następcą nie żyjącego już mnicha Jingwu opanowałem różne umiejętności Naturalnej Szkoły Jingang-Chan, które zawierają 108 metod ataku nogami. W celu spopularyzowania tej rzadkiej szkoły sztuki walki, co przyczyni się z pewnością do jeszcze większego rozwoju Wushu w Chinach, przedstawiłem swoją wiedzę w tej książce. Pragnę też zapewnić, że z radością przyjmę każdą krytykę i wszelkie komentaże od czytelników, a zwłaszcza starszej generacji mistrzów Wushu. Książka ta jest wstępnym potraktowaniem sekwencji i kombinacji ruchowych, sposobów wyzwalania siły oraz prawidłowej oceny sytuacji walki zawartej w 64 metodach ataku nogami. Mam nadzieję, że będzie to dobry wstęp do różnych umiejętności Naturalnej Szkoły Jingang-Chan. Pozostałe 44 metody ataku nogami, zwane "32 metody ataku nogami na ziemi" oraz "12 metod kończących ataków nogami, zaprezentowane będą gdzie indziej. Jak już wspominałem wcześniej, walka w wolnym stylu jest rodzajem współzawodnictwa, które dla bezpieczeństwa zawodników powinno być pozbawione niebezpiecznych ruchów i technik. Czytelnicy, którzy zainteresują się ćwiczeniem 64 metod ataku nogami, powinni pamiętać, że techniki te stosowane są w sytuacjach rzeczywistej walki, tak że autor nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia powstałe w czasie walki sportowej. Wang Xinde luty 1982 NATURALNA SZKOŁA JINGANG-CHAN SZTUK WOJENNYCH SHAOLIN Naturalna Szkoła Jingang-Chan Sztuk Wojennych Shaolin jest rzadko spotykaną gałęzią chińskiego Wushu. Chociaż powstała ona, co sugeruje jej nazwa, w Klasztorze Shaolin w Górach Songshan w Prowincji Henan, jednak jest ona ćwiczona tylko przez ograniczoną liczbę mnichów z Prowincji Sichuan. Jeat ona znana tak niewielu ludziom z zewnętrznego świata, że właściwie nikt nie zna prawdziwego jej rodowodu. Uważa się, że miejscem narodzin tej szkoły był wspaniały klasztor o nazwie Anpu zbudowany za dynastii Tang /618 - 907 ne./. Klasztor ten znajdował się na południowy-zachód od Chengyu, w Prowincji Sichuan. Mnich Jingwu, współczesny mistrz tej szkoły, był kiedyś członkiem Klasztoru Baolong znajdującego się w tej właśnie prowincji. Chociaż Naturalna Szkoła Jingang-Chan stosuje się do tradycji sztuk wojennych Shaolin, jednak różni, się w sposób istotny od pozostałych odgałęzień szkół Shaolin. Po pierwsze, wszystkie odgałęzienia szkoły Shaolin traktują Bodhidharmę, hinduskiego mnicha, który założył w Chinach szkołę buddyjską Chan, jako twórcę sztuk wojennych Shaolin. Jednak Naturalna Szkoła Jingang-Chan uważa za swojego twórcę pierwszego przeora Klasztoru Shaolin, którym był Hatuo. Po drugie, wszystkie odgałęzienia sztuk wojennych Shaolin oddzielają praktykę Wushu od doktryn buddyjskich, tak że między tymi dwoma sprawami nie ma żadnej wewnętrznej więzi, Natomiast Naturalna Szkoła Jingang-Chan prowadzi treningi Wushu w oparciu o doktryny Chan i stara się połączyć wszystko w jedną całość. Po trzecie, biorąc pod uwagę terminy buddyjskie, sztuki wojenne Shaolin powstały ze szkoły Chan, natomiast Naturalna Szkoła Jingang-Chan zawiera w sobie Chan i Tantryzm. Znakiem Jingang-Chan jest koło podzielone na dwie równe części Yin /element kobiecy, negatywny/ i Yang /element męski, pozytywny/. Te dwie części są dalej podzielone na cztery co oznacza, że istnieje Yin wewnątrz Yang i vice versa. Dwie dzielące linie przecinają się na wzajem, co oznacza niezależność Yin i Yang oraz jedność tych przeciwności. Dzięki temu emblematowi Jingang-Chan nie tylko potrafi wyjaśnić ewolucję i rewolucję wszystkich istnień we wszechświecie, ale także stara się kierować swoimi teoriami i umiejętnościami Wushu zgodnie z doktrynami Buddyzmu. Każdy ruch walki w Naturalnej Szkole jest blisko związany z jej znakiem. Jakie jest znaczenie nazwy "Naturalna Szkoła Jingang-Chan"? Chan jest jądrem nazwy Jingang-Chan i jest skróceniem transkrypcji sanskryckiego słowa "Dyana", które oznacza "spokój i myślenie" lub "duchową transformację". Zgodnie z doktryną Jingang-Chan, natura ludzkiego istnienia była oryginalnie czysta i identyczna z istnieniem Buddy. Ta czysta natura ludzkiego istnienia została jednak stracona, ponieważ człowiek zafascynowany emocjami i pragnieniami zewnętrznego świata doprowadził do tego, że jego dusza została przez nie opanowana. Jednak ten wewnętrzny "brud" może zostać usunięty poprzez samooświecenie uzyskane dzięki przestrzeganiu i ćwiczeniu zasad Chan. Jingang-Chan jest prawie identyczna ze szkołą Buddyzm Chan, która posługuje się "bezpośrednim badaniem ludzkiego serca w celu zrozumienia Buddy i stania się nim". Przestrzeganie zasad Chan i praktykowanie ćwiczeń powoduje, że człowiek przechodzi od "reguł" do "medytacji", od "medytacji" do "mądrości", aż w końcu uzyska "niebiańską mądrość" i dostanie się do królestwa "gdzie nie robi się nic, a mimo to robi się wszystko". Te trzy kroki "reguły, medytacji i mądrości" stanowią także, podstawowe zasady Qigong /umiejętności oddychania/ praktykowanego w Naturalnej Szkole Jingang-Chan. Współczesny mistrz tej szkoły, mnich Jingwu, powiedział kiedyś swoim uczniom - "Praktyka Chan hartuje waszą naturę, oddychanie, pozycję i umiejętności. Innymi słowy, trening natury, oddychania, pozycji i umiejętności zawiera się wewnątrz Chan". Oznacza to, że doktryna Jingang-Chan jest nie tylko zasadą wiodącą, ale także treścią Qigong i Wugong /umiejętności wojenne/ tej szkoły. Tutaj właśnie następuje zespolenie Chan z Qigong i Wugong lub mówiąc prościej Chan znajduje się w umiejętnościach, a umiejętności w Chan. "Jingang" oznacza po chińsku diament, a więc najtwardszy naturalny materiał, "którego świetlista natura jest testem nieuniknionego przeznaczenia. Fakt, że Jingang został wybrany do opisania umiejętności i użyteczności Chan, informuje nas, że sztuki Jingang-Chan nie pozostawia przeciwnikowi żadnych szans, kiedy jest użyta w rzeczywistej walce. Nazwa "Naturalna Szkoła" oznacza, że to odgałęzienie Wushu stosuje się do zasad natury. Wszystkie sekwencje ruchów i pozycji /za wyjątkiem pozycji Buddy/ reprezentują "ciała niebieskie lub ziemskie istoty." Nawet więcej, w zwykłej sztuce walki zawsze można znaleźć wykorzystanie "mostu" /pozycji przygotowawczych rąk do ataku lub obrony/, a praktycy często starają się stworzyć taki "most", jeśli nie jest on dostępny. Jednak w sztuce walki Naturalnej Szkoły nie jest potrzebny żaden "most". Dzięki wykorzystaniu różnych metod "przylegania i absorbowania" praktyk może zneutralizować ruch przeciwnika bez potrzeby wykorzystywania jego "mostu" lub stwarzania własnego. Jest on przygotowany, w najbardziej naturalny sposób, do spotkania z atakiem wroga i natychmiast znajduje u niego słabe punkty i niedokładności ruchowe. Każdy jego ruch - atak czy obrona, przesunięcie w przód czy wycofanie się - jest zręczny i naturalny, gdyż opiera się na zasadach wykorzystywanych w Jingang-Chan. Podsumowując i biorąc pod uwagę całość nazwy Naturalnej Szkoły Jingang-Chan widzimy, że Chan odnosi się do teorii, zasad i wewnętrznych umiejętności, natomiast Naturalna Szkoła oznacza ćwiczenia, metody i zewnętrzne umiejętności. Innymi słowy, Jingang-Chan reprezentuje pogodny "bezruch", a Szkoła Naturalna żywy "ruch". Jednak należy pamiętać o tym, że te dwie rzeczy są ze sobą na wzajem zintegrowane, tak że umiejętności walki i umiejętności Chan tworzą pojedynczą całość. Qigong zawarty w Naturalnej Szkole Jingang-Chan należy do kategorii Buddyjskiego Qigong, który posiada własną teorię i system. Umiejętności Buddyjskiego Qigong obejmują Pięć Pozycji Dharni, Siedem Pozycji Batuo oraz Pięćset Pozycji Jingyi /z których osiemnaście jest często praktykowanych/. Metoda praktykowania Buddyjskiego Qigong polega na rozpoczynaniu od Dharani oraz przechodzeniu kolejno przez Batuo i Jingyi, tak aby dojść w końcu do duchowego odwrócenia Dharani. Naturalna Szkoła Jingang-Chan posiada 32 sekwencje sztuk wojennych, z których każda jest ściśle związana z wymienianymi powyżej pozycjami Qigong. Początkowych Pięć Pozycji Dharani /są to pozycje Buddy, smoka, żurawia, tygrysa i jastrzębia/ to umiejętności Qigong i Wugong. Siedem Pozycji Batuo to esencja Wugong tej odmiany Wushu. Jest to rodzaj osłaniającego /ochraniającego/ boksu, w którym Qigong i Wugong są wysoce zintegrowane. W środku znajdują się trzy pozycje żurawia, smoka i lwa, z których każda posiada wysoką energię, ducha i ruch. Pozycje czterech kierunków to pozycje tygrysa, lamparta, weża i sępa. Każda z nich charakteryzuje się mocną postawą, siłą, wdziękiem i żywotnością. Pozycje Jingyi obejmują najwyższy poziom zaawansowania w Naturalnej Szkole Jingang, gdyż są wysoce zintegrowanym połączeniem boksu i Chan. Naturalna Szkoła Jingang-Chan, jak już wspominano wcześniej, zawiera dwie główne grupy technik, które są ze sobą blisko związane. Określane są one mianem umiejętności "bezruchu" i umiejętności "ruchu". Biorąc pod uwagę te dwie grupy umiejętności, boks i sztuka walki z bronią określane są jako widzialne umiejętności, a Qigong czyli techniki wewnętrzne określane są mianem niewidzialnych umiejętności. Widzialne umiejętności Naturalnej Szkoły Jingang zawierają Siedem Gong, Pięć Prac, Dwie Techniki, Siedem Metod i Osiem Taktyk. Siedem Gong 1. Muyugong - umiejętność wytrzymywania ciosów /Muyu oznacza kąpanie się/. 2. Yijingong - twarde techniki pięści, dłoni, podeszwy, krawędzi stopy, palców, łokcia, przedramienia i palców rąk /Yijin oznacza utwardzanie kości i mięśni/. 3. Zhuanggong - umiejętność pozostawania niewzruszonym pod gradem ciosów i kopnięć /Zhuang oznacza słup/. 4. Tuigong - umiejętność szybkiego i zwinnego poruszania się /Tui oznacza nogę/. 5. Qibigong - techniki kolana i łokcia, które obejmują także kości podudzia /Qibi oznacza kolano i łokieć/. 6. Jinggong - widzialna część widzialnego cyklu niewidzialnych umiejętności /Jing oznacza bezruch/. 7. Qigong - widzialna część niewidzialnego cyklu widzialnych umiejętności /Qi oznacza oddychanie/. Pięć Prac 1. Praca wzroku 3. Praca nóg 2. Praca kroków 4. Praca ciała 5. Praca rąk Dwie techniki 1. Limaishu - techniki regulowania pracy żył i tętnic innych ludzi. 2. Tiaosheshu - techniki regulowania pracy własnych żył i tętnic. Siedem Metod 1. Kopnięcie - 108 metod ataku nogami. 2. Uderzenie - połączone ruchy pieści, dłoni, palców i innych części kończyn górnych. 3. Rzuty - różne metody zapaśnicze obalania przeciwnika na podłoże. 4. Trzymania - metody trzymań i dźwigni, takie jak chwytanie żywego wroga, uwalnianie się z chwytów przeciwnika oraz różnego rodzaju kontrchwyty. 5. Pady - różne techniki amortyzowania upadków. 6. Pchnięcie - metoda odrzucania przeciwnika z eksplodującą siłą. 7. Łupnięcie - bliskie ataki wykonywane kolanem, łokciem, biodrami, barkami i głową. Osiem Taktyk 1. Otwarcie - otwarcie naturalne i 11 pozostałych. 2. Natarcie - taktyka rzucania się na przeciwnika. 3. Nacisk - taktyka aktywnego zaangażowania się w zwarcie. 4. Przechodzenie - przechodzenie najpierw w prawo lub w lewo, a następnie z tyłu przeciwnika. 5. Ruch w przód i wycofanie się - taktyki wykorzystywane przy ruchach frontalnych. 6. Uniki - taktyki uników i atakowania słabych punktów ciała przeciwnika. 7. Skoki - wyskoki i trafienia zadawane w powietrzu. 8. Pady - celowe upadki na ziemię w celu przeprowadzenia ataku. Jak widać z tego arsenał Naturalnej Szkoły Jingang-Chan jest bardzo bogaty. Jednak do dzisiaj Zhiji, uczeń mnicha Jingwu, zaprezentował publicznie tylko trzy serie Boksu Węża. Niniejsza praca jest pierwszą książką dotyczącą sztuki walki Naturalnej Szkoły Jingang-Chan Sztuk Wojennych Shaolin. Yunwu Postscriptum Przedstawiono tutaj 64 metody ataków nożnych wykorzystywanych w sztukach wojennych Shaolin. Jednak oprócz tych 64 metod istnieją także 32 metody ataków nogami z podłoża, 12 metod fatalnych ataków nogami oraz prawdopodobnie wiele, wiele innych. Oczywiście techniki nożne nie są jedynymi, taktykami wykorzystywanymi w rzeczywistej walce. Oprócz tego istnieją także techniki ręczne, zapasy, przewroty, walka w zwarciu łokciami i kolanami, kontratakowanie z ziemi, a wszystko to zawarte jest w chińskich sztukach wojennych. Jednak w rzeczywistej walce musisz dążyć do uzyskania przewagi nad przeciwnikiem przy pomocy Siedmiu Metod - kopnięcia, uderzenia, rzuty, trzymania, pady, pchnięcia i łupnięcia. Spośród tych siedmiu metod książka ta zajmuje się w szczególności kopnięciami i oczywiście nie muszę wcale podkreślać ich ważności. Jednak musisz pamiętać o tym, aby nie wykorzystywać nadmiernie technik nożnych przy jednoczesnym pominięciu pozostałych sześciu metod. W rzeczywistej walce, jeśli potrafisz koordynować wszystkie swoje ruchy, uzyskaj przewagę nad przeciwnikiem dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu okazji i prawidłowemu wykorzystaniu wszystkich znanych ci technik. Książka ta stanowi wprowadzenie do wiedzy Naturalnej Szkoły Jingang-Chan. Szkoła ta oparta jest na Qigong, ćwiczeniach oddechowych, co wyrażone jest symbolicznie przez koło podzielone dwiema krzywymi liniami. Jednak umiejętności te nie zostały zawarte w tej książce, gdyż stanowią zaawansowany etap treningu. Rękopis tej książki czytało wielu z moich przyjaciół. Często zadawali oni pytania, który z wszystkich 64 metod ataku nogami jest najlepsza i najpraktyczniejsza. Moja odpowiedź była taka, iż każdej rzeczy, którą idealnie wykonują inni ludzie, ty musisz się najpierw nauczyć, zrozumieć i przećwiczyć. Umiejętności te okazują się praktyczne w rzeczywistej walce tylko wtedy, gdy potrafisz prawidłowo i swobodnie wykorzystywać je. Wszystko więc opiera się na nauce i trenowaniu tego, co zostało przedstawione w tej książce. Wang Xinde. |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! Tanit diary Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||