ďťż
Tanit diary
Niewłaściwa postać - login gracza odrzucony.
Relacje i interakcje między własnymi postaciami
Ulubiona postać z Final Fantasty VII.
Ulubiona Postać z Final Fantasy VIII
Wybierz postać, a wyrzucanie z gry
Ulubiona postać z Final Fantasy X-2
Ulubiona postać w Final Fantasy X
Postać mi w przejściu utkneła...
Opis cech postaci.
Nie mogę zmienić postaci.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • super5.keep.pl

  • Tanit diary

    AKCEPTACJA POSTACI GRACZY

    6.1 Zgodnie z regulaminem serwera, każda stworzona postać powinna mieć swój temat umieszczony na podforum OPS - Postacie Graczy. Elementy wymienione w punkcie 3 muszą się znaleźć w poście postaci, aby był on rozpatrywany pod względem formalnym.

    Bez tych elementów, Mistrz Gry nie jest w stanie stwierdzić, czy postać jest napisana poprawnie pod względem merytorycznym, np. czy imię, nazwisko, charakter, wyznanie mieści się w szeroko pojętym kanonie kulturowym dla danej rasy / pochodzenia etnicznego.

    6.2 Postać może być rozpatrywana tylko wtedy, gdy pola profilu użytkownika forum: Konto NWN, Publiczny CDKEY i Wersja będą prawidłowo wypełnione.

    Jeżeli nie posiadasz jeszcze gry i/lub konta zaznacz to w profilu wpisując w pole Konto NWN 'Nie Posiadam', a w pozostałe pola wstaw '----------'.

    6.3 Każda nowa postać musi być opisana w nowym temacie. Tytuł tematu powinien zawierać następujące elementy: tag wybranej klasy (do wyboru spośród klas podstawowych) oraz jej imię i nazwisko.

    Odradza się używania imion i nazwisk generowanych przez Generator Imion NWN 2. Postaci stworzone z imionami innych juz znanych z OPS i zaakceptowanych postaci mogą zostać z tego powodu odrzucone - po podaniu odniesienia do zaakceptowanej/podlegającej akceptacji historii.

    Ułatwi to z całą pewnością pracę nad postacią oraz utrudni pomylenie graczy przez MG oraz odrzucanie oskarżeń o plagiaty.

    6.4.1 Temat postaci powinien zawierać następujące informacje (w tak zwanej klepsydrze):
    - Nazwa konta postaci:
    - Nazwa postaci:
    - Płeć postaci:
    - Rasa postaci:
    - Klasa postaci:
    - Wiek postaci:
    - Wyznanie postaci:
    - Domeny kapłańskie w przypadku kapłanów, zakony w przypadku mnichów
    - Pochodzenie postaci:
    - Charakter postaci:
    - Znane języki:

    - Opis zewnętrzny

    - Podstawowe atrybuty (Siła, Zręczność, Kondycja, Inteligencja, Mądrość, Charyzma)


    - W wypadku kombinacji ras i klas nie wymienionych w punkcie 6. regulaminu temat musi zawierać także historię postaci.

    - W wypadku postaci wymienionych w punkcie 9. regulaminu temat musi zawierać również interpretację dogmatu bóstwa patronackiego oraz wymienienie jego najważniejszych świąt.


    Nazwy miast, krain, regionów itp. można znaleźć np. na oficjalnych mapach Zapomnianych Krain pod adresem http://wizards.com/default.asp?x=dnd/ag/20060607a

    Nazwa konta postaci jest potrzebna, by w przypadku jakichkolwiek kłopotów z postacią, móc interweniować. Bynajmniej nie chodzi tu o ewentualne kary, ale możliwe błędy zapisu, PD przyznawane za odgrywanie itp.

    Nazwa postaci powinna spełniać kryteria językowe grupy etnicznej (podrasy), do której dana postać należy. Pochodzący z Mulhorandu kapłan Ozyrysa nie będzie nazywał się Darvin Langtree, elf nie będzie nosił miana krasnoludzkiego klanu (np. Płomienny Topór), a duergar nie będzie nosił elficko brzmiącego imienia jak np. Sylfaen.

    Wiek postaci powinien odpowiadać dorosłości dla danej kombinacji rasy i klasy. Oczywiście, dziecięcy geniusze się zdarzają, lecz poza przypadkiem drowów i niektórych innych podras elfów, postaci niedojrzałe nie będą w stanie podróżować same po Faerunie.

    Przypadek drowów oraz innych gatunków elfów jest szczególny, gdyż dojrzewają one wcześniej fizycznie niż psychicznie. 90-letni drow jest w stanie być samodzielnym poszukiwaczem przygd, ale nie jest w pełni dojrzałym psychicznie osobnikiem i jest dość podatny na wpływy okoliczności zewnętrznych. Dlatego też prosimy skorzystać z Aneksu III poradnika.

    Akceptujemy tylko domeny kapłańskie przynależne danym bóstwom, użycie innych jest błędem, który skutkuje odrzuceniem postaci. Listę odpowiednich domen można znaleźć w niniejszym poradniku pod hasłem Kleryk.

    Mnich w Faerunie musi należeć do jakiegoś zakonu. Ich lista jest zamknięta, osoba tworząca postać mnicha musi być świadoma, że większość z nich ma dość ściśle określoną listę członków. Przykładową listę zakonów mnisich można znaleźć w Poradniku pod hasłem Mnich.

    Mistrzowie Gry muszą znać pochodzenie postaci, aby właściwie ocenić opis, wiarygodność.

    Atrybuty postaci mogą być ukryte za pomocą tagu hide, aby uniknąć udostępniania ich innym graczom jako wiedzy OOC (out of character - spoza gry).


    6.4.2 Dobierając języki znane przez postać gracz ma prawo wybrać liczbę języków równą premii z Inteligencji postaci + jeden dodatkowy język (Np. Postać o premii +2 może wybrać 3 języki). Do tej liczby nie wliczane są języki rasowe i klasowe. Jeżeli gracz chce wybrać więcej języków bądź języki specyficzne (martwe języki, języki starożytne czy tajemne) musi to uzasadnić w historii.

    6.5 Opis zewnętrzny może i powinien zawierać cechy, które można dostrzec w normalnej sytuacji - kolor włosów, karnację skóry, cechy charakterystyczne (tatuaże na twarzy), sposób poruszania się, ewentualnie jej akcent.

    Jeśli wspominasz o wzroście, wadze postaci, zajrzyj do tabelki wzrost i waga w Aneksie IV.

    Opis nie powinien zawierać rzeczy zmiennych - w większości przypadków strojów, noszonej broni, biżuterii (chociaż w przypadku paladynów lub kleryków ten element jest akurat zwykle niezmienny), zachowania, poglądów na świat. Opis powinien być stonowany, dlatego przymiotnik przystojny jest z pewnością mniej inwazyjny od piękny, czy przepiękny.

    6.6.1 Poniższe kombinacje ras i klas nie wymagają pisania historii. Podstawowe informacje z punktu 3 muszą zostać zawarte w temacie postaci.

    Kombinacje ras i klas, które nie wymagają pisania historii to:

    I. Człowiek, półelf(ale nie półdrow), elf księżycowy:
    - bard
    - czarodziej
    - łotrzyk
    - łowca
    - wojownik

    II. Krasnolud tarczowy, gnom skalny, elf słoneczny, niziołek lekkostopy, niziołek waleczniak:
    - bard
    - łotrzyk
    - łowca*
    - wojownik

    III. Diabelstwo (tiefling), które jest:
    - bardem
    - łotrzykiem
    - wojownikiem

    IV. Genasi (dowolny) lub złoty kransolud:
    - wojownik

    V. Barbarzyńca jeśli należy do następujących ras:
    - półork
    - człowiek

    *Nie dotyczy elfa słonecznego.

    6.6.2 Mistrz Gry ma prawo zażądać, przy argumentacji, napisania przez gracza historii.

    6.6.3 Następujące rasy wymagają dodatkowej autoryzacji przed wejściem na serwer:

    a) Rasy oficjalne:
    - drow
    - duergar
    - gnom głębinowy
    - szary ork
    - yuan ti czystej krwi
    - półdrow
    - dziki elf

    b) Wszystkie rasy z Dodatków Asgrafa

    6.7 Tematy pozostałych kombinacji klas i ras lub też postaci pochodzących spoza terytorium Faerunu na podforum muszą zawierać historię postaci do pojawienia się na Aeris, jednak wszelkie wykorzystanie tego opisu przez innych graczy jest surowo zabronione.

    Korzystanie z informacji typu OOC odbiera innym graczom przyjemność z grania. Jeśli zaczynasz grę, nie znasz imion innych graczy, zwykle też ich klasy oraz charakteru. Możesz dostrzegać jedynie sprawy zewnętrzne jak zachowanie, akcent, sposób ubioru.

    6.8 Historia postaci powinna być typowa dla pierwszopoziomowej postaci, elementy historii, które umożliwiałyby graczowi dodanie 1-2 poziomów arystokraty, plebejusza lub zbrojnego są dozwolone. Niedozwolone jest czynienie w historii z postaci krewnych, dzieci, czy partnerów znanych osobistości Zapomnianych Krain, czy innych światów.
    Powinna ona być spójna i zgodna z wybranymi przez gracza wartościami cech, umiejętności i atutami.

    Chcemy umożliwić stworzenie postaci, która może być nieco bardziej doświadczona, starszej, posiadającej pewną życiową mądrość, np. zdymisjonowanego szeregowego strażnika, byłego kowala, burmistrza, dziecka arystokraty, aktora lub aktorki, jednakże nie będziemy tolerowali postaci z amnezją lub też mających epickie historie.

    6.9 Osoby grające kapłanami, druidami, oraz innymi klasami, których zdolności zależą od wyznawanego bóstwa, mają obowiązek zapoznać się z zasadami i przykazaniami wybranego bóstwa oraz załączyć wraz z historią informacje jak postać interpretuje dogmat swojego patrona, a także przedstawić listę najważniejszych świąt.

    Wyjątek stanowią tu łowcy, niemniej nadal muszą się liczyć z poniższymi konsekwencjami.

    Gracze wybierający taką klasę, muszą się liczyć, iż nie odgrywanie wyznania – np. poprzez udawanie się na „wyprawy” niezgodne z zaleceniami danego bóstwa, mogą skończyć się:
    - ostrzeżeniami
    - pozbawieniem nagród od MG
    - wymuszoną przebudową postaci jako wojownika, na poziomie odpowiadającym bazowej premii do ataku postaci, bez prawa do zmiany wybranych pierwotnie współczynników/atutów, w tym wynikających z klasy

    O ile nie można wymagać doskonałości - żadna postać nie jest doskonała, to jednak regularne łamanie zasad nałożonych przez bóstwo bądź klasę może prowadzić do powyższych konsekwencji.

    Radzimy zatem dobrze przemyśleć zarówno decyzję o wybraniu takiej klasy, wybór konkretnego bóstwa, jak i odgrywanie takiej postaci.


    6.10 Proszę unikać dywagacji na temat sposobu dostania się na wyspę i miejsca lądowania na niej - dotychczasowa historia powinna kończyć się na tym, że gracz dostał się na statek płynący na wyspę (i jest to jedyny prawidłowy sposób na dostanie się na nią).

    6.11 Gracze którzy nie napisali historii postaci mogą napisać historię po uprzednim zgłoszeniu się do jednego z Mistrzów Gry, o ile od momentu akceptacji poprzedniej wersji postaci nie upłynęło więcej niż 31 dni, jednakże pisząc historię nie mogą zmienić żadnych podstawowych informacji podanych w punkcie 3. Zamieszczenie historii jest równoznaczne z negacją poprzednich akceptacji i rezygnacją możliwości akceptacji tejże postaci bez historii.

    6.12 Postacie są uważane za autoryzowane, gdy uzyskają akceptację dwóch Mistrzów Gry bądź Arbitrów. Akceptacja warunkowa oznacza, że postać zawiera pewne, niewielkie wady, które nie uniemożliwiają jednak jej akceptacji. Mistrz Gry może poprosić o dodatkową akceptację w przypadku pojawienia się większych wątpliwości.

    System ten sprawia, iż Mistrzowie Gry ponoszą kolektywnie odpowiedzialność za podjęte decyzję dotyczące akceptacji postaci..

    6.13 Można posiadać na koncie jednocześnie 6 zaakceptowanych postaci. Gracz ma prawo zgłosić każdą postać na koncie do kasacji. W wypadku postaci zaakceptowanych zostanie poproszony o potwierdzenie decyzji, a temat postaci zostanie zamknięty z dopiskiem USUNIĘTA NA PROŚBĘ GRACZA. Kasacja jest nieodwracalna.

    6.14 Osoby, których postaci zostaną odrzucone, uzyskają informację o punkcie regulaminu, który ich opis narusza lub też rażących błędach zmuszających Mistrzów Gry do odrzucenia danej postaci. Odrzucenie postaci przez Mistrza Gry skutkuje zakazem dalszej gry tą postacią.

    Od decyzji Mistrzów Gry można się odwołać zakładając wątek w Księdze skarg i zażaleń OPS. Należy w odwołaniu przywołać wszelkie dowodzące racji gracza. Argumenty, które nie zostały w skardze uwzględnione, mogą nie zostać wzięte przez rozsądzających spór pod uwagę. Ostateczna decyzja zostaje podjęta w możliwie krótkim terminie.

    6.15 Osoby tworzące postaci mają prawo do pomocy ze strony Mistrzów Gry, Pomocników i Arbitrów odpowiednim wątku pomocowym. Istnieje możliwość uzyskania porady także poprzez komunikator.

    Prosimy, aby osoby proszące o pomoc zważały, iż udzielamy jej poświęcając własny wolny czas. Zanim zagadniesz Mistrza Gry, upewnij się, że wiesz o co chcesz spytać. Próba nacisku na szybsze sprawdzenie historii jest niestosowna.

    6.16 W wątkach poświęconych postaciom obowiązuje zasada, iż prawo do wypowiedzi mają jedynie ich twórcy, Arbitrzy, Mistrzowie Gry, oraz próbni Mistrzowie Gry.

    Mistrzowie Gry oceniają wskazówki i podejmują wiążące decyzje w sprawie historii postaci. Arbitrzy są graczami, którzy udzielają na podstawie swojej wiedzy i doświadczenia rad - wskazując ewentualne błędy, doradzając metody ich usunięcia itp. Próbni Mistrzowie mają prawo wypowiadania się na temat postaci na tej samej zasadzie, co Arbitrzy.

    6.17 Na całym podforum OPS Aeris 2 - Postacie Graczy obowiązują podstawowe zasady poprawności językowej. Mistrzowie Gry zastrzegają sobie prawo do automatycznego odrzucania postaci, których opisy urągają zasadom poprawnej polszczyzny.

    6.18 Na zdobycie klasy prestiżowej na Aeris 2 wymagana jest zgoda MG lub/i questa z nią związanego. Brak powiadomienia MG może oznaczać kasację takiej postaci.
    Należy wspomnieć, że dotychczasowe odgrywanie powinno wybór tejże klasy uzasadniać.

    Na przykład:
    - czarodziej lub czarownik wybierający mistycznego rycerza powinien równie często używać broni typowych dla
    wojownika (długie miecze, rapiery, sejmitary, łuki), co magii
    - krasnoludzki obrońca powinien swoim postępowaniem dowodzić, iż chodzi mu o honor rasy krasnoludzkiej
    - czarny rycerz powinien być skutecznym agentem swojego kościoła

    6.19 Jeżeli przez ponad 72 godzin na twoją postać nie zareaguje żaden z Mistrzów Gry bądź Arbitrów, lub też nie uzyskałeś dodatkowych wymaganych akceptacji, przypomnij o sobie, wysyłając prywatną wiadomość.

    6.21 Jeżeli w ciągu 15 dni od ostatniej aktywności Mistrza Gry lub Arbitra w temacie, gracz nie udzielił odpowiedzi na wątpliwości, uznaje się, że gracz zrezygnował z tworzenia owej postaci na OPS, a temat zostaje zamknięty.

    6.21 Gracz może grać bez zaakceptowanej karty postaci postaciami nie wymagającymi dodatkowej autoryzacji, dopóki jego postać nie zdobędzie 3000 punktów doświadczenia. Do tego limitu nie są wliczane tymczasowe punkty doświadczenia, które gracz może uzyskać na początku gry.

    6.22 Jeżeli gracz wnioskuje o przeprowadzenie określonej zmiany w postaci (np. bóstwa, charakteru, uzyskania innej klasy (w tym klasy prestiżowej) musi założyć temat postaci w dziale Aeris 2 - Dyskusje o Postaciach ( http://neverwinter2.gram....forum.php?f=131) i umieścić w nim powyższy wniosek. Jeżeli żaden z Mistrzów Gry w terminie tygodnia nie złoży uzasadnionego sprzeciwu wobec wniosku, uznaje się że został on zaakceptowany. Jeżeli Mistrz Gry napisze rozważamy w gronie MG termin na podjęcie sprzeciwu wydłuża się o tydzień. Powyższe przedłużenie terminu na podjęcie decyzji może zostać zastosowane tylko jeden raz. Domniemanie zgody Mistrzów Gry nie dotyczy wniosków o przyznanie klasy prestiżowej.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rozszczep.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! Tanit diary Design by SZABLONY.maniak.pl.