ďťż
Tanit diary
sprzedam bon na 50 zł do cytadeli
Przemyśl. - Przedszkole Katolickie - ul. Plac Konstytucji 3
Tarnobrzeg. - Niepubliczne Przedszkole - ul. Konstytucji 3 M
Cytadela E-cośtam...
Epilog - Eiverhow
Konstytucja europejska
Aktualne budowlane zamówienia Cytadeli Eiverhow
Kartoteki Cytadeli Eiverhow
Van der Sar: doświadzczenie kluczem do sukcesu
Pomysły na nowe owoce
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl

  • Tanit diary

    *ogłoszenie zostaje wywieszone w Cytadeli Eiverhow, a także jedna sztuka na tablicy w Obozie Wikariuszy*

    Spis Praw Obowiązujących w Cytadeli Eiverhow i na terenach jej podległych

    I. Organy Władzy

    1. Najwyższą władzę w Cytadeli Eiverhow sprawuje i sprawować będzie dziedzicznie i dożywotnio Król Cytadeli Eiverhow wywodzący się od Khaluma Brawnanvila, Pierwszego Króla Cytadeli Eiverhow.
    2. Króla wspiera Starszyzna Klanu Glanthic, w której skład wchodzi czworo jego członków. Skład Starszyzny jest ustalany pośród członków klanu, a akceptowany przez Króla.
    2.1 Gwardią Cytadeli Eiverhow dowodzi członek Starszyzny Klanu Glanthic, wyznaczony przez króla na Generała Cytadeli Eiverhow.
    2.2 W sprawach dotyczących sług Mordinsamman przewodzi kapłan bądź namaszczony Mordinsamman najwyższy rangą, któremu to zadanie zostaje powierzone przez kler Mordinsamman i Króla Cytadeli Eiverhow.
    2.3 Wydobycie jak i obrót rudą prowadzone są przez członka Starszyzny o tytule Pierwszego Wydobywczego, który otrzymuje nominację od Króla.
    2.4 Najsłynniejszą sztuką Brodatego Ludu zawiaduje najwyższy rangą Kowal Cytadeli.
    3. Organem egzekwującym prawa na terenie Cytadeli Eiverhow, jest Gwardia Cytadeli Eiverhow.


    II. Klan Młotów Białej Kuźni

    1. Do Klanu Glanthic, może dołączyć każdy krasnolud przebywający na Aeris.
    1.1 Wyjątki od tego stanu:
    - Krasnolud ten nie posiada brody(Zasada ta dotyczy tylko mężczyzn).
    - Krasnolud zhańbił się czynem niegodnym dziecka Kowala Dusz.
    - Krasnolud został wydalony z dotychczasowego klanu.
    - Krasnolud ten jest duergarem.
    2. Znakiem rozpoznawczym tych, którzy są w pełni w Klanie Glanthic są płaszcze barwy skały.
    3. Ten kto należy do Klanu posiada na terenie Cytadeli następujące przywileje:
    - Ma prawo być sądzonym na terenie Cytadeli Eiverhow.
    - Ma prawo ubiegać się o ponowne rozpatrzenie wyroku wydanego na terenie Cytadeli Eiverhow.
    - Otrzymuje wstęp do wszystkich zakątków Cytadeli Eiverhow.
    - Może używać Magii na terenie Cytadeli Eiverhow.
    - Ubieganie się o Pożyczkę z Skarbca Cytadeli do pięciuset sztuk Platyny.
    - Być sądzonym według praw zwyczajowych.
    4. Ten kto należy do Klanu posiada obowiązek:
    - Chronić Cytadeli Eiverhow oraz Króla do ostatniej kropli krwi.
    - Oddawać cześć Mordinsamman.
    - Chronić dobrego imienia Brodatego Ludu, Cytadeli Eiverhow oraz Króla.
    - Służyć pomocą Przyjacielom Cytadeli Eiverhow.
    - Składać wszelkie księgi do Archiwum Cytadeli Eiverhow, jeżeli takowe w nim nie występują.
    - Stawić się na wezwanie Króla, jeżeli wymaga tego sytuacja.


    III. Gwardia Cytadeli Eiverhow

    1. Gwardia powołana została do ochrony wszystkiego co krasnoludzkie znajdujące się na wyspie Aeris. Do jej zadań należy między innymi pilnowanie aby prawo w Cytadeli Eiverhow było przestrzegane oraz ochrona transportów surowców z kopalni znajdującej się w Kanionie, oraz patrolowanie Przełęczy Górskich na Aeris.
    2. Gwardziści Cytadeli Eiverhow
    2.1 Do obowiązków gwardzisty należy:
    - Znajomość prawa panującego w Cytadeli Eiverhow.
    - Przestrzeganie porządku na obszarze Cytadeli Eiverhow.
    - Ochrona transportów między Cytadelą Eiverhow a kopalnią w Kanionie.
    - Patrolowanie traktu między Cytadelą Eiverhow a kopalnią .
    - Pilnowanie przełęczy górskich na Aeris.
    - Bronić bezpieczeństwa Dzieci Moradina.
    - Sporządzanie raportów z wszelkiej działalności w zakresie Gwardii.
    - Do noszenia odpowiedniej zbroi jako symbol rozpoznawczy Gwardii.
    - Ochrona Starszyzny Cytadeli Eiverhow.
    - Współpraca z organem odpowiadającym Gwardii Cytadeli Eiverhow pod Wysokimi Lordami Aeris.
    - Jakiekolwiek zatrzymanie Przyjaciela Cytadeli Eiverhow, przez Gwardię zgłosić Królowi Cytadeli Eiverhow.
    2.2 Gwardzista ma prawo:
    - Użycia broni lub magii mistycznej w Cytadeli Eiverhow, jeżeli wymaga tego sytuacja.
    - Do wylegitymowania, przesłuchania, rozbrojenia oraz aresztowania osoby łamiącej prawo na terenie podległym Cytadeli Eiverhow.
    - Do bycia sądzonym tylko przez Starszyznę Cytadeli Eiverhow.
    - Ocenić każdego drowa, duergara bądź istotę podobnie plugawego pochodzenia jako potencjalne zagrożenie.
    - Wtrącić do celi, na 72 gnomie godziny jeżeli osoba zostanie uznana jako zagrożenie dla Cytadeli Eiverhow.
    3. Stopnie służbowe Gwardii:
    - Rekrut - Brat bądź Siostra, który niedawno dołączył do Gwardii Cytadeli Eiverhow. Jego czyny są oceniane przez oficerów i generała. Uczestniczy w szkoleniach. Po dwóch dekadniach może awansować na gwardzistę.
    - Gwardzista - Brat bądź Siostra który złożył przysięgę. Posiada pełnie praw jako gwardzista, nie może jedynie wydawać poleceń.
    - Oficer - Zastępuje Generała, w razie jego nieobecności. Może wydawać polecenia oraz zbierać grzywny. Wnioskuje do generała w sprawie awansów.
    - Generał - Najwyższy rangą Gwardzista. Jest odpowiedzialny za cała Gwardię Cytadeli Eiverhow. Sprawuje pełną kontrolę nad działalnością Gwardii. Jest odpowiedzialny za szkolenie rekrutów. Aczkolwiek jego polecenia mogą być kwestionowane przez Króla Cytadeli Eiverhow, przed którym odpowiada bezpośrednio za funkcjonowanie Gwardii Cytadeli Eiverhow.
    4. Zasady rekrutacji i awansów:
    4.1 Podstawowe warunki jakie musi spełniać rekrut:
    - uzyskanie pozwolenia na pobyt stały na wyspie Aeris ((czyli zdobycie akceptacji postaci))
    - nie może należeć do organizacji o podobnym charakterze
    4.2 Jeżeli kandydat spełnia warunki może wziąć udział w rozmowie kwalifikacyjnej z Oficerem bądź Generałem. W trakcie tej rozmowy sprawdzane jest czy kandydat nie jest oszustem który dzięki magii przybrał postać Krasnoluda ((kapłani rzucają rozproszenie magii)).
    4.3 Osoba prowadząca rozmowę, decyduje czy kandydat się nadaje. Jeżeli zostaje przyjęty staję się Rekrutem.
    4.4 Żeby awansować na gwardzistę należy spełnić następujący warunki:
    - Odbyć dwa Dekadnie na stanowisku Rekruta.
    - Należeć do Klanu Glanthic.
    4.5 Jeżeli rekrut spełnia warunki, zostaje awansowany przez Oficera bądź Generała. Obowiązkowe jest także, złożenie przysięgi.
    4.6 Oficerów wybiera generał, aczkolwiek każda kandydatura powinna zostać zaakceptowana przez Króla Cytadeli Eiverhow.


    IV. Przyjaciele Cytadeli Eiverhow

    1. Tytuł Przyjaciela Cytadeli Eiverhow, zwanego dalej Przyjacielem, otrzymuje się z nadania Króla Cytadeli Eiverhow.
    2. Przyjaciel po otrzymaniu odpowiedniego symbolu ma prawo:
    - Korzystać z Archiwów Cytadeli Eiverhow.
    - Korzystać z Kuźni w Hali Ratuszowej Cytadeli Eiverhow.
    - Używać Magii Mistycznej na terenie Cytadeli Eiverhow.


    V. Kodeks Karny Cytadeli Eiverhow

    1. Wykroczenia na terenie Cytadeli Eiverhow, jak i terenach jej podległych dielą się na trzy kategorie:
    - Niskiej Rangi
    - Pośredniej Rangi
    - Wysokiej Rangi
    2. Wykroczenia Niskiej Rangi, sądzone są przez Generała Gwardii Cytadeli Eiverhow.
    2.1 Wykroczenia Niskiej Rangi, mogą być osądzone najwyżej na siedem dni w areszcie, oraz pięćset sztuk platyny grzywny.
    3. Wykroczenia Pośredniej Rangi, sądzone są przez Starszyznę Cytadeli Eiverhow, oraz Króla Cytadeli Eiverhow.
    3.1 Wykroczenia Pośredniej Rangi, mogą być osądzone na miesiąc w areszcie, pięć tysięcy sztuk platyny grzywny, bądź okaleczenie.
    4. Wykroczenia Wysokiej Rangi, sądzone są przez Starszyznę Cytadeli Eiverhow, oraz Króla Cytadeli Eiverhow, aczkolwiek wyrok jest konsultowany z Lordami Aeris, oraz akceptowany przez nich.
    4.1 Wykroczenia Wysokiej Rangi, mogą być osądzone na dożywotnie więzienie, śmierć bądź banicję. Cały majątek skazanego ma być prawo rozdzielony równo między Cytadelę Eiverhow, oraz Lordów Aeris.
    5. Kodeks Wykroczeń:
    5.1 Do wykroczeń Niskiej Rangi należą:
    - Zakrywanie twarzy na terenie Cytadeli Eiverhow.
    - Kradzież, nie przekraczająca dziesięciu sztuk platyny.
    - Noszenie obnażonej broni na terenie Cytadeli Eiverhow.
    - Wszczynanie burd.
    - Wykroczenie Dyscyplinarne w ramach Gwardii Cytadeli Eiverhow.
    - Zakłócanie porządku publicznego Cytadeli Eiverhow.
    - Rozpalanie ogniska na terenie Cytadeli Eiverhow.
    - Śmiecenie.
    - Uszkodzenie mienia publicznego(w tym wypadku skazany winien poza zapłaceniem grzywny/odbyciem kary aresztu naprawić wyrządzoną szkodę)
    5.2 Do wykroczeń Pośredniej Rangi należą:
    - Nie stosowanie się do poleceń Gwardzisty Cytadeli Eiverhow.
    - Obraza Mordinsamman.
    - Obraza Starszyzny Cytadeli Eiverhow.
    - Obraza Przyjaciela Cytadeli Eiverhow.
    - Obraza Gwardzisty Cytadeli Eiverhow.
    - Użytkowanie Magii Mistycznej bez odpowiedniego zezwolenia.
    - Kradzież do pięciuset sztuk platyny.
    - Włamanie.
    - Wyrządzenie komuś innemu szkód cielesnych, chyba że w obronie własnej.
    - Zaatakowanie kogoś z bronią w ręku, jeżeli nie zostało to uczynione w obronie własnej.
    - Sprowadzenie do Cytadeli Eiverhow duergara, drowa, orka, goblina itd.
    5.3 Do wykroczeń Wysokiej Rangi należą:
    - Zabójstwo.
    - Dezercja.
    - Kradzież przekraczająca pięćset sztuk platyny.
    - Ucieczka z więzienia Cytadeli Eiverhow.
    - Wyznawanie na terenie Cytadeli drowiego Panteonu, Laduagera, Duerry, oraz innych bluźnierczych bóstw.
    - Włamanie do zamkniętej części Ratusza.
    - Używanie magii mistycznej i objawień przeciw Cytadeli Eiverhow.
    - Próba morderstwa.
    - Bluźnierstwo przeciw Mordinsamman.
    - Obraza Króla Cytadeli Eiverhow.
    - Włamanie do komnat Królewskich.
    - Wejście na teren Cytadeli Eiverhow, jeżeli jest się drowem, duergarem, orkiem, goblinem itd.
    - Wejście do Dwarfholdu, jeżeli nie jest się krasnoludem.
    5.3.1 Odstępstwem od wyznawania drowiego panteonu, są ci którzy podążają za Eilistraee ze względu na zasługi wyznawców owej dla Cytadeli Eiverhow.
    5.3.2 Drow wyznający Eilistraee ma prawo wejść na teren Cytadeli Eiverhow, jedynie za zgodą Króla oraz Starszyzny Cytadeli Eiverhow.
    5.4 Na terenie Cytadeli Eiverhow, ma zastosowanie także Codex Crimen Aerisianum, aczkolwiek tylko w przypadkach nie określonych przez Kodeks Wykroczeń Cytadeli Eiverhow.
    5.5 Zezwolenie na użytkowanie Magii na terenie Cytadeli Eiverhow, można otrzymać od Króla, za uiszczeniem opłaty w wysokości dwudziestu pięciu sztuk platyny.
    5.5.6 O prawo do wykorzystywania Magii Mistycznej na terenie Cytadeli Eiverhow, można ubiegać się dopiero po uzyskaniu poświadczenia Czarodzieja Tobura Minelroxa oraz kapłana należącego do Klanu Młotów Białej Kuźni.
    5.6 Formalnie zorganizowane jednostki muszą uzyskać zgodę Starszyzny Klanu na wejście do Cytadeli Eiverhow. Nie uzyskanie jest uznawane jest za napaść. Każdy nie będący członkiem klanu ma obowiązek złożenia broni, zaklęć oraz magicznych przedmiotów przed wejściem do Cytadeli Eiverhow. Przedmioty te zostaną zwrócone właściciela zaraz po opuszczeniu cytadeli.


    OOC: Ku wyjaśnieniu, każdy spis praw w średniowieczu zwany był konstytucją na terenie Królestwa Polskiego Zeby nie bylo nieporozumień, że Konstytucja to demokracja etc
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rozszczep.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! Tanit diary Design by SZABLONY.maniak.pl.